پاورپوینت فصل دوم 2 (حکمرانی شرکتی و مسئولیت اجتماعی) کتاب مدیریت استراتژیک پیشرفته مولف رضا رسولی و علی صالحی
در قالب ppt و در 31 اسلاید و قابل ویرایش
توضیحات متن فایل::
عصر حاضر را عصر سازمان ها مینامند.
سازمان عبارت است از گروهی متشکل از چندین نفر که در محیطی با ساختار منظم و از پیش تعیین شده برای نیل به اهداف گروهی با یکدیگر همکاری میکنند
واژه حکمرانی معمولاً به فعالیتهای نظارتی هیأت مدیره روی هدفها. برنامه ها و سیاستهای کلی سازمان اطلاق میشود که وضع برنامه ها و سیاستها نظارت روی عملکرد مدیران اجرایی ارشد، تأمین منابع کافی برای سازمان، اطمینان از به اجرا در آمدن قوانین و مقررات، نمایندگی از طرف سازمان در برابر ذی نفعان خارج از سازمان و نظایر آن را در بر میگیرد.
حکمرانی شرکتی نقش هیأت مدیره
حکمرانی شرکتی به مجموعه فرایندها رسمها، سیاستها قوانین و نهادهایی گفته میشود که به روش یک شرکت از نظر اداره، راهبری و یا کنترل تأثیر بگذارد. همچنین حکمرانی شرکتی، روابط بین کنشگران متعدد ذی نفعان و هدف هایی را که بر اساس آنها شرکت اداره میشود در بر میگیرد کنشگران اصلی هیأت مدیره مدیریت عامل و سهام داران هستند.
حکمرانی شرکتی یک عنصر اساسی در افزایش اعتماد سرمایه گذار، ارتقای حسن رقابتی و در نهایت بهبود رشد اقتصادی است.
اصول اولیه حکمرانی شرکتی عبارتند از مساوات. شفافیت و مسئولیت پذیری.
برای درک بهتر مفهوم حکمرانی شرکتی، میتوان از دو دیدگاه (کلان کل گرا) و خرد (جزء گرا) آن را تشریح کرد. از دیدگاه خرد. حکمرانی شرکتی در بر گیرنده مجموعه ای از روابط میان مدیریت شرکت هیأت مدیره آن سهام داران و سایر ذی نفعان است. این روابط که قوانین و انگیزاننده های متفاوتی را در بر میگیرد. ساختار را از راه هدفهای تعیین شده و وسایل رسیدن به آن هدف ها و نظارت بر اجرا شکل میدهد
از دیدگاه کلان، حکمرانی شرکتی مناسب برای جلب اعتماد بازار - کارآمدی سرمایه، تجدید ساختارهای صنعتی کشورها و در نهایت ثروت عمومی جامعه دارای اهمیت است.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643