پاورپوینت فصل دوم 2 ( نظریه های یادگیری) روانشناسی رشد نظریه ها، پژوهش ها و آزمون ها دکتر مهناز علی اکبری دهکردی ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل دوم 2 ( نظریه های یادگیری) روانشناسی رشد نظریه ها، پژوهش ها و آزمون ها دکتر مهناز علی اکبری دهکردی

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت  فصل دوم 2 (  نظریه های یادگیری) روانشناسی رشد نظریه ها، پژوهش ها و آزمون ها دکتر مهناز علی اکبری دهکردی
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
19,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل دوم 2 ( نظریه های یادگیری) روانشناسی رشد نظریه ها، پژوهش ها و آزمون ها دکتر مهناز علی اکبری دهکردی

در قالب ppt و در 27 اسلاید و قابل ویرایش

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم: نظریه های یادگیری
هدف کلی
اهداف یادگیری
رفتارگرایی سنتی
ایوان پاولف
بی. اف. اسکینر
نظریه های رفتارگرایی جدید
آلبرت بندورا
رابرت سیرز
ارزیابی نظریه های یادگیری
خلاصه فصل

 

 

هدف کلی
- آشنایی با مهمترین نظریه های یادگیری با رویکرد رشدی.
اهداف یادگیری
از دانشجو انتظار میرود با مطالعه این فصل بتواند:
- نظریه های رفتارگرایی سنتی را با رویکرد رشدی توضیح دهد.
- نظریه های رفتارگرایان جدید را با رویکرد رشدی توضیح دهد.
نظریه های رفتارگرایی سنتی و جدید در روانشناسی رشد را ارزیابی کند.

 

مقدمه
نظریه های یادگیری یکی از رویکردهای نظری سنتی بـه رشـد مـی باشند. صاحب نظران این رویکرد به یادگیری اطلاعات و رفتار اعم از اجتماعی و غیر اجتماعی
تأکید دارند. ریشه فلسفی نظریه های یادگیری به دیدگاه لوح سفید جان لاک (۱۶۳۲-۱۷۰۴) باز میگردد که تحت عنوان نظریه های رفتارگرایی نیز شناخته شده اند. نظریه رشدی شناخته شده با عنوان رفتارگرایی بر نقش عمده عوامل محیطی در شکل دهی رفتار تأکید دارد رفتار از دید رفتارگرایان جمع کلی پاسخهای آموخته شده به محرکات است که چنین گرایشی را ماشینی نگری یا جبرگرایی نامیده اند.

این صاحب نظران که رفتارگرایانی مانند واتسون و اسکینر در زمره آنان قرار دارند مطالعات خود را به تأثیرات محیط بر موجود زنده محدود کرده و برای موجود زنده نقشی تأثیر پذیر در برابر محیط قائل اند نظریه محرک موجود زنده - پاسخ به رفتارگرایان جدیدی مانند سیرز و بندورا تعلق دارد در این نظریه به کارهایی که هنگام ارائه محرک و بروز پاسخ توسط موجود زنده رخ میدهد توجه می‌شود (سیف کدیور، کرمی نوری و لطف آبادی، ۱۳۸۸).
رفتارگرایی آمریکا در اوایل قرن بیستم با مطالعات جان واتسون روانشناس (۱۸۷۸-۱۹۵۸) آغاز شد (برک، ترجمه سید محمدی (۱۳۹۲). بنابراین، در این فصل تلاش شده است که در ابتدا با رفتارگرایی سنتی واتسون آشنا شده و در راستای آشنایی با این دیدگاه نظریه پاولف و شرطی سازی کلاسیک وی نیز ارائه شود. در ادامه نظریه اسکینر و شرطی سازی عامل وی به عنوان یکی دیگر از نظریه های محرک - پاسخی یادگیری و همچنین نظریه های بندروا و سیرز جهت آشنایی بیشتر با نظریه های محرک موجود زنده پاسخ مطرح شده و در پایان فصل نیز نکات مثبت و منفی نظریه های یادگیری در تبیین رشد ارزیابی شده است.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643