پاورپوینت فصل دوم 2 (پيش بيني تقاضا ) کتاب مدیریت تولید و عملیات در سازمانهای تولیدی و خدماتی مولف سید حسینی و صفاکیش
در قالب ppt و در 63 اسلاید و قابل ویرایش
قسمتی از متن فایل::
پيش بيني به معناي تخمين امري ست که در آينده رخ خواهد داد. براي مثال، هواشناسان وضعيت هوا و ورزش دوستان نتيجه مسابقات ورزشي را پيش بيني مي کنند.
هر سازماني براي ادامه حيات خود و تضمين موفقيتش در بازار رقابتي نيازمند پيش بيني آينده است. به عبارت ديگر پيش بيني ميزان فروش يک محصول شرط لازم برنامه ريزي سالانه توليد آن محصول است. پيش بيني از يک سو فرآيندي نامطمئن است.
چون با يقين نمي توان در مورد آينده سخن گفت و از سويي ديگر هر چه افق پيش بيني وسيعتر شود عدم اطمينان بيشتر مي شود. به دليل آنکه متغيرهاي بيشتري دخيل مي شوند، امکان وقوع حوادث مختلف افزايش مي يابد.
هنگامي که افراد توان مالي رفع نيازهاي خود را داشته باشند، آنها را «متقاضي» و نياز آنها را «تقاضا» گويند.
براي مثال، در يک شهر که 5ميليون نفر به وسيله حمل و نقل شخصي نياز داشته باشند و تنها يک ميليون نفر توان خريد اتومبيل را داشته باشند، تقاضا براي اتومبيل يک ميليون عدد است.
پيش بيني تقاضا، فرآيند پيش بيني تقاضاي محصول در آينده، و براي سازمان ها بسيار حياتي است، چرا که برنامه ريزي جامع توليد آنها بر مبناي آن انجام مي پذيرد
پيش بيني تقاضا و زنجيره ي عرضه
همانگونه که مشتريان، کالاها و خدمات را از توليدکنندگان خريداري مي کنند، توليدکنندگان نيز مواد اوليه را از تهيه کنندگان خريداري مي کنند. به عبارت ديگر مشتريان، مشتري کالا و خدمت توليدکنندگان هستند و توليدکنندگان هم مشتري مواد اوليه تامين کنندگان آن هستند. اين اعضا که به طور زنجيروار به هم مرتبط هستند «زنجيره ي عرضه» ناميده مي شوند.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643