پاورپوینت فصل دوم 2 کتاب ادبیات کودکان و نوجوانان و ترویج خواندن (کودک و خواندن تعاریف و نظریه ها) مولف ثریا قزل ایاغ
در قالب ppt و در 36 اسلاید و قابل ویرایش
فهرست مطالب
فصل دوم کودک و خواندن، تعاریف و نظریه ها
مقدمه
تعاریف و نظریه ها
نیازها، علایق و انگیزه ها
موانع و مشکلات خواندن
پایگاههای ایجاد عادت به مطالعه و خواندن
الف) خانواده
ب) مدرسه
عنوان
ج) کتابخانه های عمومی د) سایر رسانه های همگانی
خلاصه فصل
مقدمه
شناخت ویژگیها و تواناییها و نیازها و علایق کودکان و نوجوانان این مسئولیت را متوجه ،مربیان ،والدین ،کتابداران نویسندگان و تصویرگران و هنرمندان میکند تا بکوشند آنچه در توان دارند در خدمت فراهم آوردن شرایط مساعدی قرار دهند که فرایند رشد کودکان و نوجوانان را تسهیل نماید تردیدی نیست که یکی از مهم ترین این شرایط ایجاد عادتهایی است که کودک و نوجوان را به سمت شناخت و آگاهی هدایت کند و او را برای رویارویی با روند رشد خود مجهز نماید. ایجاد عادت به مطالعه به خصوص خواندن منابع غیر درسی یکی از این عادتهای پسندیده است. او نیازمند آن است که خود را بهتر بشناسد به قابلیتهای خود پی ببرد دایره شناخت خود را از محیط طبیعی و اجتماعی بالا ببرد با روابط انسانی بهتر آشنا شود و از این شناخت احساس توانمندی و غرور ،کند و پهنه ادبیات کودکان و نوجوانان با تمام توان بالقوه ای که در لابه لای صفحات کتابها نهفته است میتواند در کنار کودک و نوجوان باشد. پس تلاش برای ایجاد عادت به مطالعه باید از اولویتهای مهم کارگزاران فرهنگی باشد که با کودکان و نوجوانان سر و کار دارند.
اگر عشق به مطالعه از همان اوان کودکی در نهاد کودک بارور نشد و اگر مطالعه به عنوان یک نیاز معنوی زندگی کودک در نیامد روح او در سنین جوانی تهی خواهد بود. آن وقت است که سادگی و نپختگی جوانی راه را برای بدیها باز
میکند و گوشه های تاریک تر طبیعت انسان آشکار میشود» (موتیاشو، ۱۳۷۲
حال ببینیم دو واژه مطالعه و خواندن دارای چه تعاریف و ابعادی است و چه
رابطه ای بین آنها برقرار است.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643