پاورپوینت فصل دوم روانشناسی پرورشی نوین (روان شناسی یادگیری و آموزش)بحث پژوهش در روانشناسی پرورشینوشته علی اکبر سیف
در قالب ppt و در 58 اسلاید و قابل ویرایش
فهرست مطالب
مقدمه
پژوهش توصیفی
مهم ترین روشهای پژوهش توصیفی
مورد پژوهی
بررسی میدانی
قوم نگاری
زمینه یابی (مصاحبه و پرسشنامه)
یک نمونه پژوهش توصیفی
پژوهش کیفی
ابزارهای پژوهش کیفی
یک نمونه پژوهش کیفی
پژوهش کمی
پژوهش همبستگی
چند ویژگی مهم این شاخص آماری
یک نمونه پژوهش همبستگی
پژوهش آزمایشی
پژوهش آزمایشی گروهی
یک نمونه پژوهش آزمایشی گروهی
پژوهش آزمایشی تک آزمودنی
یک نمونه پژوهش آزمایشی تک آزمودنی
اقدام پژوهی
مقایسه پژوهش کمی با پژوهش کیفی
مراحل انجام پژوهش
اصل، قانون، و نظریه علمی
تعریف نظریه
ملاکهای ارزشیابی نظریه علمی
اهمیت نظریه های علمی برای معلمان
پاورپوینت کامل و جامع کتاب روانشناسی پرورشی نوین مبحث ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نوشته دکتر علی سیف
روانشناسی پرورشی یا روانشناسی تربیتی شاخه ای از علم روانشناسی است. علم روانشناسی عضوی از خانواده علوم است. پس، دانش روانشناسی پرورشی، مانند دانش سایر رشته های علمی، از راه پژوهش علمی به دست میآید. روانشناسی پرورشی، مانند سایر علوم، دارای روشهای پژوهشی متنوعی است که میتوان آنها را در چهار دسته پژوهش توصیفی، پژوهش کیفی، پژوهش کمی (همبستگی آزمایشی)، و اقدام پژوهی مورد بررسی قرار داد.
منظور از پژوهش توصیفی پژوهشی است که در آن موقعیتها و رویدادها صرفا توصیف میشوند. با انجام این گونه پژوهش، میتوانیم ویژگیهای دانش آموزان، دانشجویان، معلمان، و آموزشگاهها را مورد مطالعه قرار دهیم.
در پژوهش توصیفی از آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، و مشاهده استفاده میشود تا چگونگی با ویژگیهای یک موقعیت یا پدیده توصیف شوند؟
منظور از قوم نگاری روشی است در مردم شناسی که به منظور بررسی عمیق ویژگیهای یک گروه از مردم، مانند یک فرهنگ، یک جامعه، یا یک قبیله، به کار میرود.
(هدف قوم نگاری این است که اطلاعات جامعی درباره مسئله با موضوع مورد مطالعه جمع آوری شود به این منظور که توصیف کامل و درک عمیقی از آن فراهم
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643