پاورپوینت فصل دوم ( پیش شرط های مشاوره) کتاب فنون مشاوره و روان درمانی نوشته مجتبی تمدنی و دکتر بهمن بهمنی
در قالب pptx و در 38 اسلاید و قابل ویرایش
فهرست مطالب
پیش شرط های مشاوره
همخوانی یا نشان دادن خلوص
نشان دادن گرمی غیر منفعلانه
تجربه و بیان خلوص و همخوانی
احترام یا نشان دادن توجه مثبت غیر مشروط
نشان دادن پذیرش
پذیرش به معنی
قضاوت
چگونه غیر قضاوتی بودن نشان داده میشود؟
چگونه یک نگرش غیر قضاوتی پیدا کنیم؟
اعمال چگونه میتوانیم یک نگرش غیر قضاوتی نشان دهیم؟
تجربه و بیان توجه مثبت غیر مشروط
همدلی یا حامل سطح عمیقی از درک همدلانه
چه تفاوتی بین ،همدلی همدردی و دلسوزی وجود دارد؟
همدلی در سه حیطه انجام میشود
چهارچوب مرجع بیرونی «دنیای درونی مشاور»
پل همدلی بر پایه های خودآگاهی ساخته میشود
تجربه و بیان درک همدلانه
حساس بودن لحظه به لحظه به معناها و هیجانهای در حال تغییر مراجع
زندگی گذرا و پرسه زنی ملایم در زندگی مراجع
آموزش همدلی
مثالی دیگر از آموزش همدلی
خودآگاهی
مسئله رازداری
محدودیت های رازداری
⦁ نشان دادن گرمی غیر منفعلانه
⦁ این فعالیت مشاور نیز به معنی خلوص .است گرمی نسبت به مراجع حاکی از نگرشی دوستانه به دیگران .است رابطه ای که دوستانه نباشد رشد نخواهد کرد گرمی در رابطه به صورت آزادانه و غیر طلبکارانه .است این گفته نیز مورد پذیرش است که گرم بودن در رابطه سردی و سختی دل را نرم میکند
⦁ مشاور با موارد زیر گرمی رابطه و نزدیکی احساسی به مراجع را توأم با حفظ فضای شخصی دو طرف نشان میدهد :
⦁ از طریق زبان بدن یعنی با حرکات بدن بیان چهره و تماس چشمی
⦁ - از طریق حرفها و روش حرف زدن به این معنی که با آهنگ صدا انتقال صحبت و نرخ حرف زدن.
⦁ همه نشانههای گرمی یعنی بخشهای غیر کلامی و زبان بدن باید با حرفهایی که زده میشود همخوان باشد؛ هر ناهمخوانی بین حرفها و نحوه گفتن آنها موجب به هم ریختن و آشفتگی در دیگری می.شود
⦁ گرمی مثل بطری آب داغ باید با مراقبت زیاد مورد استفاده قرار گیرد. کسی که خیلی سرد، بافاصله و بی اعتماد است تحت تأثیر گرمی بیش از حد فرد دیگر به شدت احساس تهدید می.کند. مثال کسی است که مثل کوه یخ به حضور آفتاب واکنش نشان میدهد.
⦁ ما میتوانیم نگرش غیر قضاوتی خود را به وسیله موارد زیر رشد دهیم :
⦁ شناسایی و بررسی دقیق ارزشها و استانداردهای خود؛ ممکن است تصمیم بگیریم برخی را دور بریزیم.
⦁ سعی کنیم دنیا را از چهارچوب مرجع دیگران بینیم
⦁ برای نتیجه گیری عجله نکنیم.
⦁ نگوییم میدانیم چه احساسی دارید. مراجع را با شخص دیگری مقایسه نکنیم.
⦁ بیش از حد خود را درگیر نکنیم.
⦁ موارد زیر برای پاسخهای غیر قضاوتی کاربرد دارد:
⦁ دریافت کننده و پذیرا بودن. *مرکز بر معنای تجربه مراجع نه واقعیت تجربه
⦁. علاقه مند بودن به خود مراجع، نه به مشکل وی. * نشان دادن احترامی خالصانه به مراجع به عنوان یک شخص ارزشمند.
⦁ تسهیل نه تفسیر انگیزه های ناهشیار مراجع * سعی برای درک اینکه منظور این مراجع خاص چیست.
⦁. قرار گرفتن در دنیای درونی یا چهارچوب مرجع مراجع
⦁ عجله نکردن در پاسخ.
⦁. شنیدن و بعد پاسخ دادن به اظهارات و احساسهای نشان داده شده مراجع
⦁ پذیرش این که مراجع دنیای درونی خود را بیشتر از شما میشناسد.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643