پاورپوینت فصل دوم ( چشم اندازی به یادگیری رویکرد های رفتار گرایی و انسان گرایی) کتاب روانشناسی تربیتی نوشته سوزان بنتهام با ترجمه اسماعیل بیابانگرد، علی نعمتی
در قالب pptx و در 18 اسلاید و قابل ویرایش
فهرست مطالب
چشم اندازی به یادگیری : رویکرد های رفتار گرایی و انسان گرایی
فرایند برنامه درسی مبتنی بر انسان گرایی
مقدمه
رویکرد رفتار گرایی
تمرکز بر رفتار قابل مشاهده
یادگیری به عنوان یک فرآیند محرک و پاسخ
نقش ت تقویت کننده ها
شرطی سازی کلاسیک
ایوان پاولوف
مکانیزم شرطی سازی
شرطی سازی کنشگر
کاربرد های رفتار گرایی
مثالی از تجزیه و تحلیل رفتار
رویکرد انسان گرایی
راجرز
شخص محور
نیاز به قبول و محبت
رویکرد انسان گرایی
کاربرد های رویکرد انسان گرایی
مثال هایی از فرایند برنامه درسی براساس مبانی انسان گرایی
یادگیری مبتنی بر پروژه
یادگیری مبتنی بر بازی
یادگیری مشارکتی
ارزیابی یادگیری مشارکتی
کلاس های سواد هیجانی
ارزیابی رویکرد های انسان گرایی
در این ارائه، به بررسی دو رویکرد اصلی در یادگیری میپردازیم: رفتار گرایی و انسان گرایی. این دو رویکرد با تمرکز بر مفاهیم مختلف در یادگیری، دیدگاه های متفاوتی را در رابطه با انسان و فرآیند یادگیری ارائه میدهند. با هم به بررسی این دو رویکرد و کاربرد های آنها در زمینه آموزش و تربیت میپردازیم.
مقدمه
در زمینه روانشناسی تربیتی، یادگیری یکی از موضوعات محوری و مهم است. رویکرد های مختلف به یادگیری سعی دارند این فرآیند را از زاویه های مختلف مورد بررسی قرار دهند و با تشریح مکانیزم های مختلف در یادگیری، راهکار هایی برای بهبود فرآیند یادگیری و ارتقا موفقیت آموزشی ارائه دهند.
دو رویکرد مهم و پرکاربرد در زمینه یادگیری رویکرد رفتارگرایی و انسان گرایی هستند. رویکرد رفتارگرایی به عنوان یک رویکرد کلاسیک در روانشناسی تربیتی، تمرکز را بر رفتار قابل مشاهده و اندازه گیری قرار میدهد و فرآیند یادگیری را بر اساس ارتباط بین محرک و پاسخ تفسیر میکند.
استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643