پاورپوینت فصل سوم 3 (اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی) کتاب اختلال های رفتاری و هیجانی مولف دکتر علی مصطفایی و دکتر محمد خانی
در قالب ppt و در 29 اسلاید و قابل ویرایش
فهرست مطالب
هدف کلي
هدفهای یادگیری
مقدمه
۱-۳ اختلال نارسایی توجه بیش فعالی
۲-۳ ویژگیهای تشخیصی
۳-۳ شیوع و سیر اختلال
۱-۳-۳ کودکان ADHD در چه طبقه ای قرار میگیرند؟
شیوه های تشخیص
۳-۳-۳ پیامدهای کارکردی اختلال کاستی توجه / بیش فعالی
۲-۳-۳ خلق و خویی
هدف های یادگیری
اختلال نارسایی توجه بیش فعالی (ADHD) را تعریف کنند.
. معیارهای 5-DSM برای اختلال ADHD را نام برده به صورت مختصر توضیح دهند.
تشخیص دهد کودکان مبتلا به نارسایی توجهی بیش فعالی چه کسانی هستند؟
علت نارسایی توجه بیش فعالی چیست؟
روشهای درمان ADHD را توضیح دهند.
۱-۳ اختلال نارسایی توجه بیش فعالی
- تعریف و توصیف یکی از اختلالات روانی که عموماً تشخیص داده میشود اختلال نارسایی توجه بیش فعالی (ADHD) است در 5-DSM این اختلال در دسته اختلالات عصبی رشدی قرار گرفته که کودکان پیش دبستانی کودکان نوجوانان و بزرگسالان سراسر جهان را مبتلا کرده و مشخصه آن الگوی کاهش پایدار توجه و افزایش تکانشگری و بیش فعالی است ملاکهای تشخیصی و نام این اختلال ظرف چند دهه گذشته به طور قابل ملاحظه ای تغییر کرده اند. آنچه به پیچیدگی در شناختن ADHD میافزاید مجادله هایی هستند که بر سر شیوع علتها روند و درمان آن صورت گرفته اند (اوسامی، ۲۰۱۶).
بیش فعالی شاید رایج ترین یا همگانی ترین واژه به کار رفته برای نوعی اختلال روان شناختی در دوران کودکی است. سایر اصطلاحاتی که متخصصان برای آن به کار برده اند عبارت اند از پرجنب و جوشی، نارسایی کنشی جزئی مغز و اختلال نارسایی توجه؛ اما در حال حاضر آنچه رسماً اختلال نارسایی توجه و بیش فعالی نامیده میشود اختلال ناشی از ضعف در بازداری رفتاری است و سه خصیصه اساسی دارد: درجاتی از کم توجهی که با سطح رشد کودک نامتناسب است، تکانشگری و بیش فعالی و پیدایش قبل از هفت سالگی داگلاس و بیکر، ۱۹۹۵ به نقل از کندال، ۱۳۹۳)
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643