پاورپوینت فصل سوم 3 (ارزیابی وضعیت روانی ) کتاب فنون مصاحبه تشخیصی دکتر مهدیه رحمانیان ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل سوم 3 (ارزیابی وضعیت روانی ) کتاب فنون مصاحبه تشخیصی دکتر مهدیه رحمانیان

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل سوم 3 (ارزیابی وضعیت روانی ) کتاب فنون مصاحبه تشخیصی دکتر مهدیه رحمانیان
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
28,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل سوم 3 (ارزیابی وضعیت روانی ) کتاب فنون مصاحبه تشخیصی دکتر مهدیه رحمانیان

در قالب pptx و در 15 اسلاید و قابل ویرایش

 

 

فهرست مطالب
مقدمه
۱-۳ ملاحظات مرتبط با سن و فرهنگ
۲-۳ مؤلفه های جسمانی
۱-۲-۳ وضعیت ظاهری
۲-۲-۳ رفتار
۳-۲-۳ فعالیتهای حرکتی
۳-۳ مؤلفه های هیجانی شناختی
۱-۳-۳ نگرش
۲-۳-۳ خلق و عاطفه
۳-۳-۳ تکلم و زبان
٣-٣-٤ تفکر و ادراک
۵-۳-۳ بینش و قضاوت
٣-٤ مؤلفه های شناختی
٣-٤-١ جهت یابی
٣-٤-٢ توجه/ تمرکز
٣-٤-٣ حافظه
٣-٤-٤ هوش و تفکر انتزاعی

 

 


مقدمه
ارزیابی وضعیت روانی ' ( MSE ) یک بررسی غربالگری در مورد مباحث مهم مرتبط با عملکرد شناختی و هیجانی است که معمولاً با برخی از تست های شناختی ساده همراه می‌شود. این بررسی داده هایی را جهت فرمول بندی تشخیص فراهم کرده که به فرایند تشخیص دقیق کمک می‌کند. نقش ارزیابی وضعیت روانی در تشخیص روان پزشکی مثل آزمایش های جسمانی در تشخیص پزشکی است. علاوه بر این، MSE می‌تواند برای تشخیص اختلالات عصب شناسی رفتاری که به خاطرات ضایعات عصبی ایجاد شده مورد استفاده قرار گیرد. بررسی حالت روانی براساس مشاهده رفتارهای کلامی و غیر کلامی است و شامل توصیف مراجع از تجارب عینی خودش است. ارزیابی حالت شناختی و هیجانی شخص توسط مشاهده می‌تواند عینی باشد. هدف ارزیابی حالت شناختی فراهم کردن چارچوبی برای ارزیابی همه جانبه عملکرد ذهنی است که اعتبار و عینیت داده های به دست آمده از مصاحبه را افزایش داده و بر دقت تشخیص اثر می‌گذارد. بنابراین توسعه یک رویکرد استاندارد برای اجرای ارزیابی وضعیت روانی اهمیت بسزایی دارد. رویکرد استاندارد، باعث تسهیل بحث در مورد مراجع شده و تشخیص تغییرات و بهبود در وی را آسان تر می‌کند.

ملاحظات مرتبط با سن و فرهنگ
آگاهی از تاریخچه فرهنگی مراجع یکی از مؤلفه های مهم در برقراری ارتباط و به دست آوردن اطلاعات معتبر از MSE است. اغلب لازم است شیوه ارزیابی وضعیت روانی براساس سن ( کودک یا بزرگسال ) و یا تاریخچه فرهنگی مراجع تغییر کند. گاهی اوقات لازم است در فرایند ارزیابی با مراجعـان مــن بلندتر و آرام تر صحبت کرد معمولاً افراد مسن وقتی بدانند که مورد ارزیابی روان شناسی قرار می‌گیرند مضطرب می‌شوند و معمولاً تلاش بیشتری برای آرام کردن مراجـع لازم است. مراجعـان مـسـن معمولاً تحصیلات کمتری دارند که توانایی های زبانی آنها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. از آنجا که افراد مسن تجارب زیادی برای به اشتراک گذاشتن دارند، معمولاً بیشتر از سایر مراجعان صحبت می‌کنند. آنها ریسک بیشتری برای ابتلا به افسردگی و خودکشی دارند و اکثر علائم افسردگی آنها مثل جوانان است ( مثل کاهش علاقه به فعالیت، احساس ناامیدی و ... ). با این وجود، بیماران مسن شکایات جسمی و علائم جسمانی بیشتری دارند که نشانه معمول افسردگی نیست. سالمندی بر عملکرد تست های شناختی تأثیر می‌گذارد. با وجود اینکه توانایی های کلامی و اطلاعات عمومی با بالارفتن سـن سـالم باقی می‌ماند، سرعت، توانایی های دیداری - فضایی و ساختاری افراد با مـسـن تـر شـدن کاهش می‌یابد.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643