پاورپوینت فصل سوم 3 (ارزیابی وضعیت روانی ) کتاب فنون مصاحبه تشخیصی دکتر مهدیه رحمانیان ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
پاورپوینت
بعدی

پاورپوینت فصل سوم 3 (ارزیابی وضعیت روانی ) کتاب فنون مصاحبه تشخیصی دکتر مهدیه رحمانیان

(0)
(0)

پاورپوینت

 share network
پاورپوینت فصل سوم 3 (ارزیابی وضعیت روانی ) کتاب فنون مصاحبه تشخیصی دکتر مهدیه رحمانیان
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
0
38,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل سوم 3 (ارزیابی وضعیت روانی ) کتاب فنون مصاحبه تشخیصی دکتر مهدیه رحمانیان

در قالب pptx و در 15 اسلاید و قابل ویرایش

 

 

فهرست مطالب
مقدمه
۱-۳ ملاحظات مرتبط با سن و فرهنگ
۲-۳ مؤلفه های جسمانی
۱-۲-۳ وضعیت ظاهری
۲-۲-۳ رفتار
۳-۲-۳ فعالیتهای حرکتی
۳-۳ مؤلفه های هیجانی شناختی
۱-۳-۳ نگرش
۲-۳-۳ خلق و عاطفه
۳-۳-۳ تکلم و زبان
٣-٣-٤ تفکر و ادراک
۵-۳-۳ بینش و قضاوت
٣-٤ مؤلفه های شناختی
٣-٤-١ جهت یابی
 ٣-٤-٢ توجه/ تمرکز
٣-٤-٣ حافظه
٣-٤-٤ هوش و تفکر انتزاعی

 

 


مقدمه
 ارزیابی وضعیت روانی ' ( MSE ) یک بررسی غربالگری در مورد مباحث مهم مرتبط با عملکرد شناختی و هیجانی است که معمولاً با برخی از تست های شناختی ساده همراه می شود . این بررسی داده هایی را جهت فرمول بندی تشخیص فراهم کرده که به فرایند تشخیص دقیق کمک می کند . نقش ارزیابی وضعیت روانی در تشخیص روان پزشکی مثل آزمایش های جسمانی در تشخیص پزشکی است . علاوه بر این ، MSE می تواند برای تشخیص اختلالات عصب شناسی رفتاری که به خاطرات ضایعات عصبی ایجاد شده مورد استفاده قرار گیرد. بررسی حالت روانی براساس مشاهده رفتارهای کلامی و غیر کلامی است و شامل توصیف مراجع از تجارب عینی خودش است . ارزیابی حالت شناختی و هیجانی شخص توسط مشاهده می تواند عینی باشد . هدف ارزیابی حالت شناختی فراهم کردن چارچوبی برای ارزیابی همه جانبه عملکرد ذهنی است که اعتبار و عینیت داده های به دست آمده از مصاحبه را افزایش داده و بر دقت تشخیص اثر می گذارد . بنابراین توسعه یک رویکرد استاندارد برای اجرای ارزیابی وضعیت روانی اهمیت بسزایی دارد . رویکرد استاندارد ، باعث تسهیل بحث در مورد مراجع شده و تشخیص تغییرات و بهبود در وی را آسان تر می کند.

 ملاحظات مرتبط با سن و فرهنگ
آگاهی از تاریخچه فرهنگی مراجع یکی از مؤلفه های مهم در برقراری ارتباط و به دست آوردن اطلاعات معتبر از MSE است . اغلب لازم است شیوه ارزیابی وضعیت روانی براساس سن ( کودک یا بزرگسال ) و یا تاریخچه فرهنگی مراجع تغییر کند . گاهی اوقات لازم است در فرایند ارزیابی با مراجعـان مــن بلندتر و آرام تر صحبت کرد معمولاً افراد مسن وقتی بدانند که مورد ارزیابی روان شناسی قرار می گیرند مضطرب می شوند و معمولاً تلاش بیشتری برای آرام کردن مراجـع لازم است . مراجعـان مـسـن معمولاً تحصیلات کمتری دارند که توانایی های زبانی آنها را تحت تأثیر قرار می دهد . از آنجا که افراد مسن تجارب زیادی برای به اشتراک گذاشتن دارند ، معمولاً بیشتر از سایر مراجعان صحبت می کنند . آنها ریسک بیشتری برای ابتلا به افسردگی و خودکشی دارند و اکثر علائم افسردگی آنها مثل جوانان است ( مثل کاهش علاقه به فعالیت ، احساس ناامیدی و ... ) . با این وجود ، بیماران مسن شکایات جسمی و علائم جسمانی بیشتری دارند که نشانه معمول افسردگی نیست . سالمندی بر عملکرد تست های شناختی تأثیر می گذارد . با وجود اینکه توانایی های کلامی و اطلاعات عمومی با بالارفتن سـن سـالم باقی می ماند ، سرعت ، توانایی های دیداری - فضایی و ساختاری افراد با مـسـن تـر شـدن کاهش می یابد.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

کردستان سقز استان : کردستان - شهرستان : سقز - بخش : مرکزی - شهر : سقز - محله : حاجی آباد - خیابان پردیس - کوچه پرتو3 - پلاک : 6.0 - طبقه : 1
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com

سایت ساز و فروشگاه ساز یوتاب