پاورپوینت فصل سوم 3 (مسولیت اجتماعی حسابرسی،فاصله انتظارات و تجاری شدن حرفه ) کتاب اخلاق و حرفه ای گرایی در حسابداری نوشته ی رمضانعلی رویائی و مهدی محمدی ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل سوم 3 (مسولیت اجتماعی حسابرسی،فاصله انتظارات و تجاری شدن حرفه ) کتاب اخلاق و حرفه ای گرایی در حسابداری نوشته ی رمضانعلی رویائی و مهدی محمدی

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل سوم 3 (مسولیت اجتماعی حسابرسی،فاصله انتظارات و تجاری شدن حرفه ) کتاب اخلاق و حرفه ای گرایی در حسابداری نوشته ی رمضانعلی رویائی و مهدی محمدی
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
39,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل سوم 3 (مسولیت اجتماعی حسابرسی،فاصله انتظارات و تجاری شدن حرفه ) کتاب اخلاق و حرفه ای گرایی در حسابداری نوشته ی رمضانعلی رویائی و مهدی محمدی

در قالب pptx و در 43 اسلاید و قابل ویرایش

 

 

فهرست مطالب

مسئولیت اجتماعی
آثار مثبت رعایت مسئولیت اجتماعی بر عملکرد سازمان
افزایش درآمد سودآوری و بهبود مزیت رقابتی
وظایف اجتماعی
برای ایجاد منشور اخلاقی یک مدیرباید:
اجرای حسابرسی اجتماعی
مدلهای نقش حسابرس
. نظریه شبه قضایی
نظریه مباشرت و نظارت
مدل مسئولیت اجتماعی
نقشهای اجتماعی حسابرسی
محدودیتها و پیامدهای وظایف حسابرس مستقل
فاصله انتظارات
⦁  تقلب و مسئولیت حسابرس
⦁. تعهدات حسابرس نسبت به اشخاص ثالث
⦁. گزارشگری تقلبات عمده و موارد مربوط به تردید درباره درستکاری مدیران
توسعه دامنه کار حسابرس
ترکیب فاصله انتظارات
فاصله انتظارات درگزارشگری حسابرس
عکس العمل حرفه حسابرسی در قبال فاصله انتظارات
حاکمیت شرکتی و نقش اجتماعی حسابرسی
تئوری نمایندگی
مفروضات اصلی تئوری نمایندگی
تئوری هزینه معاملات
نقش و قدرت اجتماعی حسابرسی در ساختار حاکمیت شرکتی
تجاری شدن حرفه
اخلاق و محیط کنترلهای داخلی حسابداری
محیط کنترلی

 

 

 

⦁  مفروضات اصلی تئوری نمایندگی عبارتند از:
⦁. 1،مالکان اداره شرکت را به مدیران تفویض کرده اند.
⦁. 2مدیران به عنوان کارگزاران و سهامداران به عنوان کارگماران مطرح شده اند. ت
⦁  3صمیم گیریهای روزمره به مدیران تفویض میشود.
⦁  طبق تئوری ،نمایندگی تصمیم گیریهای روزمره به مدیران واگذار میشود. در این زمینه مشکلی که پیش می‌آید این است که کارگزاران لزوماً به نفع حرفه تصمیم گیری نمیکنند؛ اگر چه هدف اصلی از تشکیل شرکت افزایش و حداکثر کردن ثروت سهامداران است؛ اما به طور خاص، زمانیکه پاداش مدیران با سود شرکت مرتبط باشد کارگزاران به دنبال منافع کوتاه مدت هستند و منفعت شخصی را در نظر میگیرند. در این حالت است که سهامداران در راستای منافع بلند مدت، کارگزاران را تحت فشار قرار میدهند و مدیران نیز برای دستیابی به عایدات متفرقه بیشتر تحریک میشوند و این امر در بلند مدت باعث کاهش ارزش منافع متعلق به سهامداران می.گردد ضمناً تأیید کارهای مدیران برای کارگماران مشکل و پر هزینه است و باید از طرق مختلف بر کارگزاران کنترل اعمال کرد و یا منافع مدیران و مالکان را همسو نمود برخی از این روشها عبارتند از:
⦁  ۱ استفاده از حسابرس مستقل که از مؤثرترین و با اهمیت ترین روشها محسوب میشود
⦁  -2 حق رأى سهامداران در مجامع عمومی و نحوه اداره شرکت
⦁  -3 قراردادهای فیمابین سهامداران و مدیران
⦁  و۴ خروج سهامداران اصلی از بازار سرمایه که موجب نگرانی بازارهای سرمایه میشود و منافع مدیران را نیز تحت شعاع قرار میدهد

 

⦁  حاکمیت شرکتی و نقش اجتماعی حسابرسی
⦁  تأکید مبانی اولیه حاکمیت ،شرکتی بیشتر بر موضوع راهبرد شرکتها و حقوق سهامداران قرار داشت که پس از طرح دیدگاههای جدیدتر به سمت توجه جدی به حقوق کلیه ذی نفعان و اجتماع گرایش پیدا کرد حساس یگانه (۱۳۸۳) در نهایت این امر منجر به مطرح شدن دو دیدگاه سنتی و نوین در تعریف حاکمیت شرکتی گردید که در زیر به طور مختصر به بحث حاکمیت شرکتی پرداخته میشود. .
⦁    حاکمیت شرکتی
⦁  دو دیدگاه در رابطه با حاکمیت شرکتی به شرح زیر وجود دارد:
⦁  حاکمیت شرکتی از دیدگاه سنتی
⦁  حاکمیت شرکتی از دیدگاه نوین
⦁  • چارچوب نظری حاکمیت شرکتی
⦁  چارچوب نظری حاکمیت شرکتی در قالب تئوریهای زیر مطرح میشود:
⦁  تئوری نمایندگی زمینه مالی و اقتصادی
⦁  تئوری هزینه معاملات اقتصاد و تئوری سازمانی
⦁  ه تئوری ذی نفعان دیدگاه اجتماعی

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643