پاورپوینت فصل سوم 3 (نظریه های طراحی اموزشی)کتاب طراحی آموزشی مولف دکتر محمودی و معصومی فرد و پور اصغر و جعفری
در قالب ppt , و در 19 اسلاید و قابل ویرایش
قسمتی از متن فایل::
نظریه های طراحی اموزشی
درزمینه نحوه کمک به یادگیری بهتر افراد و پیشرفت آنها راهنمایی های صریحی ارائه میدهد.
نظریه ها یا مدل ها
هرنظریه به عنوان سیستمی از گزاره هایی است که برای توصیف و تبیین حقایق و جزئیات واقعیت و برای استنتاج از ویژگی ها به کار گرفته میشود.یک نظریه عمومی باید طیف گسترده ای از موقعیت ها و افراد را دربرگیرد.
ممکن است یک نظریه عمومی با طیف گسترده ای از جنبه ها و کاربرد های مختلف را پوشش دهد و در عین حال بازنمود های دقیق تری از مولفه های اصلی نظریه برای دستیابی به صحت و دقت بیشتر در آن وجود داشته باشد.
چنین محدودیت های اشاره شده یک نظریه به عنوان مدل نامیده میشوند.
یک مدل بازنمایی ساده یک نظریه است.
برای اینکه مدل ها یک نظریه عمومی تر را نشان دهند باید چندین شرط را رعایت کنند:
سازگاری مدل با نظریه ازمایش شده
مدل نباید صرفا توصیفی باشد
مدل باید به تجویز هایی اجازه دهد که در عمل درست به دست میآید.
مدل باید به اندازه کافی کلی باشد
یک مدل باید تحقیقات مداوم را زمینه سازی و شکل دهد
مدل های مفهومی طراحی آموزشی
به طورکلی رویداد های اموزشی که باید طراحی، عملی و استفاده شوند باید شرایط و معیارهای مختلفی را رعایت کنند:
الزامات ساختاری
الزامات عملکردی
نگرانی های زیبایی شناختی
محدودیت های مالی
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643