پاورپوینت فصل سیزدهم 13 کتاب ادبیات کودکان و نوجوانان و ترویج خواندن( کتاب تصویری، کتابهای مصور، وضعیت تصویر در کتابهای کودکان) ثریا قزل ایاغ
در قالب pptx, و در 28 اسلاید و قابل ویرایش
فهرست مطالب
تعریف کتاب تصویری و تفاوت آن با کتاب مصور
مرغ سرخ پاکوتاه
ماهی سیاه کوچولو
کودکان و کتابهای تصویری
جمجمک برگ خزون
انواع کتابهای تصویری
جنبه مشارکتی- مهارتی
خانهام کو؟
درخت
درخت الفبا
آ اول الفباست
مازن
نیم وجبی
دلقک
ضوابط ارزیابی کتابهای تصویری
جایی که وحشیها هستند
جمعبندی
کتاب کودک پدیدهای است که تصور آن بدون تصویر کار دشواری است. تقریبا همه کتابهای کودکان و تا حدودی نوجوانان تصویر دارند، ولی هر کتاب دارای تصویر را نمیتوان کتاب تصویری خواند.
کتابهای تصویری یا داستانی هستند یا مستند. همچنین میتوانند بدون متن باشند یا همراه متنی کوتاه و بسیار فشرده.
در واقع یکی از تواناترین آفرینندگان کتابهای تصویری اذعان دارد که راه خلق اثری ساده و آسان از درون دشواری و پیچیدگی میگذرد.
کودکانی که با کتابهای خوب تصویری آشا میشوند یاد میگیرند که دو روایت، یکی روایت متن و دیگری روایت تصویر را طوری بخوانند که در هر یک به چیزی دست پیدا کنند که دیگری فاقد آن است.
کتاب مصور اما از نوع دیگری است، در کتاب مصور تصویرها نقش محوری ندارند بلکه برای متن، نقش آنها تکمیلکننده است. بدین معنا که هر یک آنچه را بهتر بیان میکنند عرضه نمایند و هرگاه احساس شود که تصویر توانایی بییشتری در ارائه حس و عاطفه یا انتقال اطلاعات دارد، به میدان میآید.
یک طرح گرافیکی ساده که مسیر گردش خون، وضعیت رگها نسبت به قلب و رنگ خون دارای اکسیژن و گاز کربنیک را نشان دهد از طولانی شدن متن جلوگیری میکند.
در کتاب مصور تصویرها در امتداد متنها میآید و هم پیوستگی تنگاتنگ با متن دارند و هم ارتباطشان باید با تصویرهای قبل و بعد از خود تضمین شده باشد.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643