پاورپوینت فصل شانزدهم کتاب روانشناسی پرورشی نوین مبحث طبقه بندی هدف های آموزشی نوشته دکتر علی سیف
در قالب ppt و در 30 اسلاید و قابل ویرایش
فهرست مطالب
مقدمه
فایده طبقه بندی کردن هدفهای آموزشی را بگویید
طبقه بندیهای هدف های آموزشی معروف به طبقه بندی بلوم
طبقه بندیهای سه گانه حوزه شناختی، حوزة عاطفی، و حوزه روانی- حرکتی
طبقه بندی هدفهای آموزشی، حوزه شناختی
تواناییها و مهارتهای ذهنی
توانییها و مهارتهای ذهنی حوزه شناختی
طبقه بندی تجدیدنظرشده حوزه شناختی
طبقه ها و خرده طبقه های طبقه بندی تجدیدنظر شده حوزه شناختی
طبقه بندی هدفهای آموزشی، حوزة عاطفی
. طبقه بندی هدفهای آموزشی، حوزه روانی-حرکتی
طبقه بندی هدفهای آموزشی بر اساس انواع یادگیری
بازدههای یادگیری
پاورپوینت کامل و جامع کتاب روانشناسی پرورشی نوین مبحث ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نوشته دکتر علی سیف
میدانیم که هدف آموزش کمک به ایجاد یادگیری در دانش آموزان و دانشجویان است. اما یادگیری موضوع مشخص و واحدی نیست، بلکه تقریبا همه فعالیتهایی که ما در طول زندگی انجام میدهیم از تجارب یادگیری مان سرچشمه میگیرند. ما موضوعهای مختلف در سی و غیر درسی مانند حساب، فیزیک، شیمی، ادبیات، هنر، علوم دینی، آداب و رسوم، طرز معاشرت، و غیره را یاد میگیریم
در این طبقه بندی، هدفهای آموزشی ابتدا به سه دسته کلی با نامهای حوزه شناختی، حوزة عاطفی، و حوزه روانی- حرکتی تقسیم شدهاند، و هر یک از این حوزهها یا حیطه ها هم شامل تعدادی طبقه است.
حوزه شناختی دانش و معلومات و تواناییها و مهارتهای ذهنی را دربر میگیرد. به سخن دیگر، هدفهای حوزه شناختی به جریانهایی که با فعالیتهای ذهنی و فکری سروکار دارند، مربوط میشوند. مثلا وقتی معلم از این بابت نگران است که یکی از دانش آموزان او در حل کردن مسائل درس حساب با مشکل مواجه است، نگرانی او دررابطه با مشکل دانش آموز به حوزه شناختی مربوط میشود بنابراین، به وضوح پیداست که بخش اعظم فعالیتهای آموزشی معلمان و کوششهای یادگیری دانش آموزان، در رابطه با وظایف آنها در دوران مختلف تحصیل، به حوزه شناختی ارتباط دارد.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643