پاورپوینت فصل ششم 6 (اختلال سلوک) کتاب اختلال های رفتاری و هیجانی مولف دکتر علی مصطفایی و دکتر محمد خانی
در قالب ppt و در 30 اسلاید و قابل ویرایش
فهرست مطالب
هدف کلى
هدفهای یادگیری
مقدمه
۱-۶ اختلال سلوک
۱-۱-۶- تعریف و توصیف
۲-۱-۶- ویژگیهای تشخیصی
۳-۱-۶ شیوع و سیرا
اختلال
۱-۳-۱-۶ آیا سنی که نشانه های اختلال سلوک برای نخستین بار روی میدهند، دارای اهمیت خاصی است؟
خلاصه فصل ششم
از دانشجو انتظار میرود بعد از مطالعه این فصل بتواند:
اختلال سلوک را تعریف کند.
تمایز اختلال سلوک را با اختلال نافرمانی مقابله ای بیان کند.
شیوع اختلال سلوک را بیان کند. تعامل ژنتیک محیط را در اختلال سلوک توضیح دهد.
نفع اجتماعی محدود را در رابطه با اختلال نافرمانی مقابله ای توضیح دهد.
از دیرباز اجتماع به مشکلات سلوک کودکان توجه کرده و آن را مقدمه بزهکاری و جرم در بزرگسالی دانسته است با وجود توجه فراوان متخصصان و نگرانی عموم مردم عاده زیادی از کودکان و نوجوانان مرتکب ،پرخاشگری خرابکاری و خشونت میشوند که بسیاری از این رفتارها به دور از چشم مردم صورت میگیرد. اگرچه خشونت های آزاردهنده در کل به صورت هشدار دهنده ای بالاست.
کودکانی که مشکلات رفتاری دارند در مقایسه با کودکانی که به ناتوانایی های دیگری مبتلا هستند بیشتر از جانب دیگران تحت فشار قرار میگیرند. مردم کودکانی را که معلولیت ذهنی یا فلج مغزی دارند سرزنش نمیکنند ،اما اغلب فکر میکنند کودکانی که اختلالات رفتاری دارند در صورتی که بخواهند میتوانند اعمال خود را به کنترل درآورند و از رفتار آزاردهنده دست بکشند احساس اینکه کودکان مبتلا به اختلالات رفتاری تا اندازه ای مسئول ناتوانی خود هستند تعامل آنها با محیط اطراف، از جمله خانواده همسالان و معلمان را تحت تأثیر قرار میدهد یکی از این اختلالها، اختلال سلوک است.
یکی از دشوارترین کارها برای معلمان اداره کردن دانش آموزانی است که همیشه
نا آرام هستند یا رفتار پرخاشگرانه و ضداجتماعی دارند این معلمان میدانند که مشکلی
وجود دارد ولی احساس میکنند که برای حل ،آن هیچ کاری از دستشان بر نمیآید.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643