پاورپوینت فصل ششم 6 ( استراتژی سطح سازمان ) کتاب مدیریت استراتژیک پیشرفته مولف رضا رسولی و علی صالحی
در قالب ppt و در 32 اسلاید و قابل ویرایش
توضیحات داخل متن::
هدف از تدوین استراتژیها در سطح سازمان (شرکت)، هدایت کل مجموعه و تخصیص بهینه منابع در آن است. بنابراین تصمیم گیری در مورد ورود به یک صنعت جدید، ایجاد با حذف خطوط محصول یا کارخانه و نظایر آن، در این سطح موضوعیت پیدا میکند
استراتژی در سطح سازمان به سه مسأله کلیدی میپردازد:
1- جهت گیری کلان شرکت به سمت رشد ثبات و کاهش استراتژی هدایتی)،
2- صنایع با بازارهایی که شرکت در آنها از طریق محصولات و واحدهای تجاری اش رقابت میکند (استراتژی پورتفولیو)
3- شیوه مورد استفاده شرکت در هماهنگ کردن فعالیتها انتقال منابع و بهره گیری از منابع موجود در محصولات و واحدهای تجاری اش (استراتژی سرپرستی).
1- استراتژی هدایتی
استراتژی هدایتی یک شرکت از سه جهت گیری کلی که اصطلاحاً استراتژیهای اصلی نامیده میشوند) تشکیل میشود:
استراتژیهای رشد فعالیتهای شرکت را گسترش میدهند
استراتژی های ثبات، تغییری در فعالیتهای فعلی شرکت نمیدهند
استراتژیهای کاهش سطح فعالیتهای شرکت را کاهش میدهند
استراتژی هایی که سازمان ها معمولاً از آنها پیروی میکنند. آنهایی هستند که در جهت رسیدن به رشد فروش، دارایی ها و یا ترکیبی از آنها طراحی میشوند رشد مستمر به معنی افزایش فروش کاهش هزینه واحد محصولات فروخته شده و بر این اساس. افزایش سود است.
یک شرکت میتواند با گسترش عملیات خود در سطح محلی یا جهانی به صورت درونی و یا میتواند از طریق ادغام ها. اکتساب ها و ائتلاف های استراتژیک به صورت برونی رشد کند.
الف. ادغام
عبارت است از مبادله سهام بین دو سازمان و یا بیشتر که از نتیجه این مبادله فقط یک سازمان باقی میماند ادغام معمولاً بین سازمان های هم اندازه که روابط دوستانه ای نیز دارند رخ میدهد.
ب. اکتساب
شامل خرید شرکتی است که به طور کامل (با تمام تسهیلات، تجهیزات و پرسنل) و در قالب یک بخش یا شعبه شرکت اکتساب کننده، در آن جذب میشود.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643