پاورپوینت فصل ششم 6 (انگیزه های اکتسابی یادگیری کلاسیک، وسیله ای و مشاهده ای) کتاب انگیزیش و هیجان دکتر زهره مجد آبادی فراهانی
در قالب ppt و در 11 اسلاید و قابل ویرایش
فهرست مطالب
مقدمه
شرطی شدن کلاسیک
نوروز آزمایشی
شرطی
کمیت تقویت
تقویت اولیه و مشروط
یادگیری مشاهده ای ( الگوگیری)
مقدمه پری که تلوزیون تماشا کردن را خیلی دوست دارد، یک روز فیلمی را دید که در آن، دختری هم سن او با والدینش دعوا میکرد و با آنها رفتار پرخاشگرانه ای داشت. مشاهده رفتار آن دختر هیچ تاثیر فوری قابل مشاهده ای بر رفتار پری نداشت اما چند روز بعد وقتی او با والدینش بگو و مگویی داشت، رفتار پرخاشگرانه ای نسبت به آنها از خود نشان داد.
شرطی شدن کلاسیک قسمت اعظم پژوهشی های اولیه در باب شرطی شدن کلاسیک را ایوان پترویچ پاولف انجام داده است. پاولف در یک موفقیت آزمایشگاهی پودر گوشت و محرکی خنثی با بی تاثیر را باهم به سگ ارائه کرد. از منظر انگیزشی ظاهرا محرک شرطی برخی از خواص انگیزاننده ای محرک غیر شرطی را از خلال همراه شدنش با آن اکتساب میکند. این بدین معناست که محرک های خنثی در محیط ما اگر با محرک های غیر شرطی ای که به شدت انگیزشی هستند، همراه شوند، میتوانند بر رفتارمان تاثیر انگیزشی داشته باشند.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643