پاورپوینت فصل ششم 6 ( مفهوم ارزیابی استراتژیک وارتباط آن با مدیریت دانش ) کتاب استراتژی های مدیریت دانش دکتر علی ربیعی دکتر محمد مهدی پرهیزگار
در قالب ppt و در 14 اسلاید و قابل ویرایش
فهرست مطالب::
تاریخچه و مفهوم کارت امتیازی متوازن
دیدگاه مالی
دیدگاه مشتری
دیدگاه فرایند داخلی
دیدگاه یادگیری و رشد
نقشه استراتژی
تاریخچه و مفهوم کارت امتیازی متوازن
امروزه کارت امتیازی متوازن یکی از 15 ابزار مدیریتی پرکاربرد ،کم خطا و موثر بین مدیران شرکتهای مختلف در 22 کشور دنیا شناخته شده است.تحقیقات نشان میدهد حدود 70 درصد شرکتهای امریکایی از این ابزار استفاده کرده اند و یا در صدد استفاده از آن هستند.
ابداع کنندگان کارت امتیازی متوازن در دومین مقاله خود در سال ،1993 این مدل را نه تنها به عنوان یک سیستم اندازه گیری بلکه به عنوان یک سیستم مدیریتی مطرح کردند و بر نقش چشم انداز ماموریت و استراتژی سازمان در آن تاکید کردند.آنها 195 بیان داشتند که بسیاری از شرکتها از تعداد زیاد سنجه های عملیاتی برای فعالیتها استفاده میکنند.این سنجه ها بخشی از پایین به بالا هستند و از نیازهای موردی نشات گرفته اند اما سنجه های کارت امتیازی بر اهداف استراتژیک سازمان و نیازهای رقابتی استوار است
کارت امتیازی متوازن میتواند مفهوم استراتژی را به کارکردهای اساسی سوق دهد. دو عنصر " موضوع استراتژی " و " اهداف استراتژی" در مفاهیم کارکردی کارت امتیازی متوازن ،معنای استراتژی را تبیین مینماید و همچنین شاخص های سنجش استراتژی میتواند میزان دستیابی به اهداف استراتژی را ارزیابی نماید. موضوع استراتژی، اهداف استراتژی و شاخص های سنجش استراتژی راهنمایی برای برنامه ها و اقدامات عملی و اساسی میشود و سپس بوجه استراتژی از اقدامات و ابتکارات ناشی میگردد
عبارت متوازن در کارت امتیازی متوازن به معنای زیر است:
ایجاد توازن بین معیارهای مالی و غیر مالی
ایجاد توازن بین معیارهای درون نگر و معیارهای برون گر
ایجاد توازن بین معیارهای پیش نگر که بر فعالیتهای آینده تمرکز دارند و معیارهای پس نگر که مربوط به فعالیتهای گذشته است.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643