پاورپوینت فصل ششم 6 کتاب ادبیات کودکان و نوجوانان و ترویج خواندن ( روند رشد ادبیات کودکان در ایران) ثریا قزل ایاغ
در قالب ppt و در 21 اسلاید و قابل ویرایش و عالی برای کنفراس و ارایه
فهرست مطالب
مقدمه
ایران قبل از اسلام
ظهور اسلام تا مشروطیت
از مشروطیت تا دهه شصت دهه شصت
دهه هفتاد
دورنمای آینده
خلاصه فصل
از شواهد تاریخی موجود میتوان به این نکته پی برد که قبل از اسلام جامعه ایرانی با خواندن و نوشتن بیگانه نبوده و آثار نوشتاری قابل اعتنایی داشته است که بیشتر جنبه مذهبی یا دیوانی آنها حائز اهمیت بوده است کتاب اوستا، کتاب زرتشت پیامبر باستانی ایران خود حاوی بخشهای مختلفی است که فصلی از آن به نقل داستانهای به
جا مانده از عهد باستان میپردازد؛ اما آنچه اهمیت دارد سهمی است که کودکان از این آثار داشتهاند مسلماً کودکان در همه قرون و اعصار توسط خانواده از نوعی تربیت متناسب با شرایط ،طبقاتی اجتماعی و فرهنگی برخوردار بوده اند و در کانون خانواده شغل و پیشه پدران و مادران خود را میآموختند؛ اما نگاه به دوران کودکی است که سبب شکل گرفتن نوعی ادبیات خاص برای آنها بوده است. شعار «پندار نیک گفتار نیک کردار نیک سرلوحه رفتارهای انسانی جامعه ای بوده است که تحت تعالیم زرتشت میزیست
ایران کشوری است کهنسال با سابقه دیرینه ،فرهنگی ۶ هزار سال تمدن و ۲۵۰۰ سال تاریخ مدون و ادبیاتی غنی و پربار هم در شکل شفاهی و هم در شکل نوشتاری آن اما برای مشخص کردن سهم کودکان از این میراث باید از همان مسیری عبور کنیم که در بررسی روند رشد ادبیات کودکان در جهان از آن گذشتیم.
تجربه های جهانی حاکی از آن است که ادبیات کودکان در همه کشورها یا از چهار مرحله بازشناسی شده عبور کرده یا در پیچ و خم گذر از یکی از مراحل پیش بینی شده است. ایران چه در دنیای کهن و چه در جهان امروز بر چهار راه حوادث ایستاده است و از تحولات جهانی بی نصیب نمانده است. در این فصل تلاش میکنیم مشخص کنیم که ادبیات کودکان در کشور ما چگونه از مراحل گوناگون گذر کرده و جایگاه فعلی آن کجاست
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643