پاورپوینت فصل نهم 9 (چیستی اصول تعلیم و تربیت ) کتاب فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی مولف محمد داوودی و حسین کار آمد ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل نهم 9 (چیستی اصول تعلیم و تربیت ) کتاب فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی مولف محمد داوودی و حسین کار آمد

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل نهم 9 (چیستی اصول تعلیم و تربیت ) کتاب فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی مولف محمد داوودی و حسین کار آمد
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
35,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل نهم 9 (چیستی اصول تعلیم و تربیت ) کتاب فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی مولف محمد داوودی و حسین کار آمد

در قالب ppt و در 28 اسلاید و قابل ویرایش

 

 

فهرست مطالب
اهداف یادگیری فصل
مقدمه
تعریف اصول
ارتباط اصول با مبانی
ارتباط اصول با دیگر مؤلفه های تعلیم و تربیت
طبقه بندی اصول تعلیم و تربیت اسلامی
خلاصه مطالب

 

 

اهداف یادگیری فصل
از فراگیر انتظار میرود که پس از مطالعه و یادگیری این فصل بتواند
اصول را تعریف کند؛
ارتباط اصول با مبانی را تبیین نماید؛
ارتباط اصول با مؤلفههای مختلف تعلیم و تربیت را توضیح دهد؛
طبقه بندی های گوناگون اصول تعلیم و تربیت اسلامی را مقایسه نماید؛
یک نوع طبقه بندی از اصول تعلیم و تربیت اسلامی ارائه دهد.

 


مقدمه
دگرگون کردن آدمی و ایجاد تحول در او تنها در چارچوب مشخص و منسجم و هماهنگ امکان پذیر است تمامی مکاتب ،سیاسی اقتصادی اعتقادی و اخلاقی که در صددند تا طرح و ایده های مورد نظر خود را در بخشهای مختلف بین مردم و جامعه به اجرا در آورند، نمی‌توانند از چارچوب تربیتی خاص بی نیاز باشند. مکتب اسلام نیز از این قاعده مستثنی نبوده برای تحقق اهداف والای خود که همانا ساختن و دگرگون کردن آدمی سرلوحه اهداف آن قرار دارد به نظام تربیتی منسجم نیازمند است تا در چارچوب آن بتواند به درستی به چنین کاری اقدام نماید برای حرکت در چنین مسیر نظم یافته ای، همچون حرکت خودرو در جاده که در جهت رسیدن به مقصد از قوانین راهنمایی و رانندگی پیروی میکند به جز مبانی و اهداف تربیتی که در درسهای گذشته مورد بررسی قرار گرفته اند
باید قواعد و اصولی را رعایت نمود و آن را به عنوان راهنمای عمل برای رسیدن به اهداف در نظر گرفت. اینکه این اصول به چه معناست چه ارتباطی با مبانی و اهداف و دیگر مؤلفه های تعلیم و تربیت اسلامی دارد و انواع آن کدام است پرسشهای مهمی اند که باید بررسی شوند. در این فصل پس از تعریف ،اصول ،نخست ارتباط آن با مبانی و اهداف و دیگر مؤلفه های تعلیم و تربیت اسلامی توضیح داده میشود و سپس از انواع طبقه بندی های اصول تعلیم و تربیت اسلامی سخن به میان میآید و پس از آن یکی از مناسبترین آنها انتخاب میشود. در دو فصل آینده بر اساس معیار انتخابی در طبقه بندی اصول تعلیم و تربیت اسلامی انواع گوناگون آن به تفصیل تبیین خواهد شد.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643