پاورپوینت فصل نوزدهم 19 (تئوری نمایندگی و اثر آن بر سازمانها) حسابداری مدیریت استراتژیک از تئوری تا عمل جلد دوم مولف دکتر محمد نمازی ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل نوزدهم 19 (تئوری نمایندگی و اثر آن بر سازمانها) حسابداری مدیریت استراتژیک از تئوری تا عمل جلد دوم مولف دکتر محمد نمازی

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل نوزدهم 19 (تئوری نمایندگی و اثر آن بر سازمانها) حسابداری مدیریت استراتژیک از تئوری تا عمل جلد دوم مولف دکتر محمد نمازی
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
29,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل نوزدهم 19 (تئوری نمایندگی و اثر آن بر سازمانها) حسابداری مدیریت استراتژیک از تئوری تا عمل جلد دوم مولف دکتر محمد نمازی

در قالب ppt و در 33 اسلاید و قابل ویرایش

 

 

 

فهرست مطالب
مقدمه
تعریف تئوری نمایندگی (کارگزاری) تحقیقات انجام شده در زمینه تئوری نمایندگی
الگوی اساسی نمایندگی
فرضهای مربوط به مالک (سهامدار)
فرض های مربوط به نماینده (مدیر)

مشکلات نمایندگی
کاربرد تئوری نمایندگی در حسابداری مدیریت
جنبه های نظری
حالت اول قرارداد فقط بر اساس محصول نهایی منعقد گردد

حالت دوم قرارداد بر اساس محصول نهایی (سود) و اقدام و عمل نماینده
منعقد می‌گردد
- پیشرفت های اخیر تئوری نمایندگی
جنبه های عملی
راه کارهای مالی
راهکارهای نظارتی

قراردادهای انگیزشی

انواع انگیزش و معیارهای آنها
مدارک تجربی
رفتار مدیران
طراحی قرار دادها

نقش فرهنگ
نتایج عدم توجه به تئوری نمایندگی

۶- خلاصه و نتیجه گیری


تئوری نمایندگی و اثر آن بر سازمانها
۱ - مقدمه
بسیاری از تحولات چشمگیر در حسابداری در سایه جدایی مالکیت از مدیریت در شرکتها اتفاق افتاده است. در گذشته ،مالکان، همان مدیران واحد تجاری بودند و آنها در یک نقطه ثقل قرار داشتند مالکان خود نیز بر تمامی عملیات کنترل داشته و باعث افزایش ارزش شرکت میشدند. پیشرفت تکنولوژی و نیاز روز افزون به ،سرمایه باعث شد که بازارهای بزرگ سرمایه به وجود آید. بدین ترتیب مالکیت از مدیریت تفکیک شد اکنون مشکل اصلی این است که کنترل در کجای معادله قرار میگیرد تا وضعیت سابق حفظ شود؟ از طرفی چگونه باید سازمان را کنترل کرد؟ آیا میتوان رفتار مدیر را نیز کنترل کرد؟ آیا مدیر در راستای اهداف سهامدار حرکت میکند؟ پاسخ به این سئوالات را تئوری نمایندگی (کارگزاری) فراهم می‌سازد.


-۲- تعریف تئوری نمایندگی (کارگزاری)
تئوری نمایندگی در متون مختلف از جمله اقتصاد موریس و همکاران، ۲۰۰۱)، بیمه ها بریج ۲۰۰۱)، مدیریت (جنسن، (۱۹۹۸ و حسابداری (بیمن، ۱۹۸۲؛ و نمازی ۱۳۶۹ و ۱۹۸۵) ظاهر شده است. این تئوری مربوط به موردی است که یک نفر مسؤولیت تصمیم گیری در خصوص توزیع منابع مالی و اقتصادی و یا انجام خدمتی را طی قرارداد مشخصی به شخص دیگری واگذار مینماید. شخص اول را در اصطلاح صاحبکار (مالک) و شخص دوم را اصطلاحاً نماینده (کارگزار) می‌نامند. رابطه بین سهامدار و مدیر مدیر عامل و مدیران دایره های مختلف سازمان شخص حقیقی یا حقوقی با وکیل قانونی و بیمه گر و بیمه گذار نمونه هایی از تئوری نمایندگی هستند. در تعریفی با مضمون مشابه جنسن و مک لینگ (۱۹۷۶) بیان می‌دارند تئوری نمایندگی وادار کردن یک نماینده به رفتاری است که در آن نماینده، رفاه مالک را بیشینه می.کند

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643