پاورپوینت فصل هشت 8 ( اختلالات طیف اتیسم ASD ) کتاب روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی جلد اول مولف فاطمه قاسملو
در قالب ppt , و در 20 اسلاید و قابل ویرایش
اوتیسم:
در خودماندگی ناتوانی عمومی فراینده شدید مادام العمری است که اغلب در سه سال اول زندگی ظاهر میشود مشخصه اختلال طیف اوتیسم نقصان پایدار در برقراری ارتباط و تعاملات اجتماعی دوجانبه و الگوهای تکراری و محدود رفتار علایق یا فعالیتها است.
روانپزشکی به نام لئو کانر برای اولین بار اختلال اوتیسم را به عنوان یک سندروم شناسایی کرد وی در دوره کار بالینی اش متوجه ۱۱ کودک پریشان شد که شیوه رفتار کردنشان در میان کودکان دچار عقب ماندگی ذهنی یا اسکیزوفرنی غیرمعمول بود.کانر این سندروم را اوتیسم آغاز کودکی نامید و تنهایی اوتیستیک را اساسیترین علامت به شمار آورد.
شناسایی آسپرگر:
اختلال آسپرگر از روی نام هانس آسپرگر نامگذاری شدت کمتر و کاستیهای کمتر در مقایسه با اوتیسم توصیف کرد. افراد دارای نشانگان آسپرگر در زمینه مهارتهای اجتماعی نیازمند آموزش صریح هستند. در واقع به نظر میرسد در نشانگان آسپرگر مشکل اصلی عدم درک برنامه درسی پنهان باشد برنامه درسی پنهان شامل قواعد و باورهای اجتماعی است تا حد زیادی در افراد نشانگان آسپرگر مشاهده شود.
سندروم رت
سندروم رت اختلال پیشرونده و تحلیل برندهای است که منحصراً در دخترها بروز میکند این سندروم بر اثر یک ژن غالب وابسته به X ایجاد میشود. مشخصه سندروم بروز نارساییهایی متعدد خاص پس از یک دوره تحویل به هنجار بعد از تولد (۵ و ۶ ماه اول زندگی) است.
نشانه های سندروم رت عبارتند از:
از دست دادن مهارتهای حرکتی هدف داری که قبلاً کسب شدهاند
بوز حرکات قالبی یا یکنواخت در دستها
از دست دادن رغبت نسبت به روابط اجتماعی
آتاکسی و ناهماهنگی حرکتی
از دست رفتن تکلم و مهارتهای زبان دریافتی و بیانی
تنفس غیر عادی و نامنظم
تشنج
شکلک های چهره ای و ساییدن دندان ها
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643