پاورپوینت فصل هشتم 8 (بازتاب شناسی تحولی(بازتاب شرطی،یادگیری وهشیاری)) کتاب روانشناسی ژنتیک تحول روانی از تولد تا پیری نوشته محمود منصور
در قالب ppt و در 38 اسلاید و قابل ویرایش
فهرست مطالب
مقدمه
اصول و مفاهیم بنیادی
یادگیری یا تصاحب
هشیاری و زبان
روش
تحول رفتار
پارامترهای تغییر عمل ومراحل فرآیند عقلی
پارامترهایا فرایند منطقی شدن عمل عبارتند از:
در اولین دهه ی نیمه ی دوم قرن بیستم روانشناسان شوروی بر اساس پژوهش های متعدد و تبیین های مارکسیستی به موضع گیری های خاصی در زمینه ی یادگیری در چهارچوب بازتاب شناسی پاولفی دست زده اند.
لئون تی یف به عنوان یک روان شناس برجسته ی کشور اتحاد جماهیر شوروی، مولف برنده ی جایزه ی لنین به خاطر انتشار کتاب تحول روانی، استاد و رئیس دانشکده روانشناسی مسکو، معتقد است که در زمینه ی یادگیری دریافت های مختلف و گوناگونی در روانشناسی به مقیاس جهانی ،در مقابل هم قرار گرفته اند.
هریک از این دریافت ها به رشتهای از واقعیات وابسته اند. زمانی این دریافت ها وابسته به یافتههایی هستند که در مورد جانوران فراهم آمده اند و گاهی مربوط به یافتههایی درباره ی انسان.
درپاره ای از نظریههای فرایند یادگیری در حد اشکال ابتدایی آن مورد نظرند و درپاره ای دیگر در حد پیچیده ترین اشکال.این نظریه ها در عین حال که خود را در دایره های محدودی نگه داشته اند مدعی اند که مسئله یادگیری را در حد شکل عمومی آن روشن ساختند و همین مشکلات فراوان ایجاد کرده است.
به نظر لئون تی یف بین دریافتهای مختلف یادگیری وجه مشترکی وجود ندارد ودر نتیجه ساختن یک نظریه ی واحد درباره ی یادگیری امکان پذیر نیست.
لئون تی یف میگوید:یک دریافت علمی که هدف آن در برگرفتن تعدد واقعی پدیدههای یادگیری است باید تحولی باشد.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643