پاورپوینت فصل هفتم 7 (مشکلات اجتماعی هیجانی و رفتاری ) کتاب اختلال های یادگیری ( مبانی ویژگی ها و تدریس موثر)مؤلف دانیل پ. هالاهان ولوید و.. ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل هفتم 7 (مشکلات اجتماعی هیجانی و رفتاری ) کتاب اختلال های یادگیری ( مبانی ویژگی ها و تدریس موثر)مؤلف دانیل پ. هالاهان ولوید و..

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل هفتم 7 (مشکلات اجتماعی هیجانی و رفتاری ) کتاب اختلال های یادگیری ( مبانی ویژگی ها و تدریس موثر)مؤلف دانیل پ. هالاهان ولوید و..
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
38,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل هفتم 7 (مشکلات اجتماعی هیجانی و رفتاری ) کتاب اختلال های یادگیری ( مبانی ویژگی ها و تدریس موثر)مؤلف دانیل پ. هالاهان ولوید و..

در قالب ppt و در 45 اسلاید و قابل ویرایش

 


فهرست مطالب
چه ارتباطی بین ناتوانی های یادگیری و مشکلات اجتماعی هیجانی و رفتاری وجود دارد؟ شایستگی اجتماعی مشکلات سلوک
دیگر مشکلات اجتماعی، هیجانی و رفتاری علل اصلی مشکلات اجتماعی هیجانی و رفتاری چیست؟
مدرسه علت بالقوه چگونه باید ویژگیهای مشکلات اجتماعی هیجانی و رفتاری را ارزیابی کنیم؟
غربال گری
مداخله های پیش از ارجاع
مشکلات اجتماعی هیجانی و رفتاری در تدوین برنامه آموزش انفرادی ارزیابی رفتاری کارکردی و برنامه های مداخله رفتار
سایر روشهای قانونی کنترل رفتار
اصلی ترین روشهای آموزشی مورد استفاده در مشکلات اجتماعی هیجانی و رفتاری چیست؟
اصلاح محیط یادگیری برای مدیریت فعال
آموزش رفتار مطلوب
مداخله بهنگام
دستور عملها
الگوها
انتخاب ها
تقویت مثبت
مهارتهای اجتماعی
کاهش رفتار نامطلوب
جریمه کردن
تقویت مثبت رفتار جایگزین
خلاصه
تأمل روی موردها

 


مشکلات اجتماعی، هیجانی و رفتاری
گاهی اوقات احساس میکنم هیچ دوستی .ندارم من واقعاً می‌خواهم با کسی دوست شوم اما به نظر میرسد بچه های دیگر علاقه ای به دوستی با من ندارند.
شانون
بسیاری از کودکان و نوجوانان با ناتوانیهای یادگیری از نظر هیجانی و روانی به خوبی سازگاری پیدا میکنند محبوب هم کلاسی هایشان هستند و معلمان آنها را دوست دارند با این همه بخش مهمی از مشکلات این افراد مربوط به کنار آمدن با دیگران پیدا کردن دوست و حفظ دوستی و داشتن احساس خوب نسبت به خودشان است سریدر و ،وفن ۲۰۰۱) بعضی از این دانش آموزان آشکارا با دیگران از جمله با همسالان و بزرگسالان رفتار خصمانه ای دارند. بعضی دیگر خجالتی و گوشه گیر هستند و رفتار بعضیها بین خصومت آشکار و گوشه گیری در نوسان است. تعداد زیادی مانند شانون خودپنداره ضعیفی دارند و در موقعیتهای اجتماعی خجالت میکشند و احساس میکنند از نظر اجتماعی طرد شده و تنها هستند (مارگالیت و آل - یوگن ۲، ۲۰۰۲).
غالباً برای معلمان واضح است که دانش آموزان با ناتوانیهای یادگیری مشکلات رفتاری، هیجانی و اجتماعی دارند. حتی خود معلمان ممکن است هدف خصومت آنها قرار گیرند یا اینکه متوجه شوند که این دانش آموزان نسبت به قوانین و خواستههای آنها بی اعتنا هستند گاهی معلمان متوجه میشوند که دانش آموز به طور خاصی ساکت گوشه گیر یا تنهاست معلمان شانون دریافتند که او در پیدا کردن و نگهداشتن دوست مشکلات زیادی دارد کاملاً واضح است که شانون به دوست احتیاج داشته اما فقط نمی‌دانسته که چگونه دوست پیدا کند خجالتی بودن و فقدان مهارتهای اجتماعی او باعث می‌شد که او در رابطه با همسالانش احساس ناتوانی .کند در واقع او برای معلمان مشکلی ایجاد نمی‌کرد، اما معلمانش نگران کمبود روابط او با همسالانش بودند.


ارتباطی بین ناتوانیهای یادگیری و مشکلات اجتماعی، هیجانی و رفتاری وجود دارد؟


به راحتی می‌توان حدس زد که اکثر دانش آموزان با ناتوانیهای یادگیری در مدرسه مشکلات رفتاری دارند. در بیش از ۳۰ درصد از دانش آموزان با ناتوانیهای یادگیری علاوه بر ناتوانی های یادگیری به طور رسمی یک ناتوانی دیگر نیز تشخیص داده شده است. یعنی ممکن است آنها در کنار ناتوانی یادگیری اختلال نارسایی توجه بیش فعالی افسردگی یا اختلال دیگری داشته باشند. شانون بعضی از علایم افسردگی مانند تنبلی خیال پردازی و دوستان معدود داشتن را نشان میداد این فرضیه که دانش آموزان با ناتوانیهای یادگیری ممکن است مشکلات رفتاری هیجانی و اجتماعی داشته باشند مبتنی بر تحقیقهای متعددی بر روی رشد کودکان است که نشان میدهد کودکان معمولاً در طول دوران رشدشان بعضی مواقع در خانه یا مدرسه یا در هر دو محیط مشکلات رفتاری را بروز میدهند (کافمن (۲۰۰۵) افزون بر این دو واقعیت مهمتر این است که در درجه نخست اختلال های رفتاری و ،هیجانی معمولاً با مشکلات شدید تحصیلی همراه هستند فورنس کاوالی ۱۹۹۷ کافمن (۲۰۰۵ دوم آنکه تعداد زیادی از مطالعات مربوط به دانش آموزان با ناتوانی های یادگیری نشان میدهند که این دانش آموزان در مدرسه مشکلات رفتاری دارند، در اجتماعی شدن با همسالانشان دارای مشکل هستند یا اختلالهای رفتاری با هیجانی دارند به) فورنس و کاوالی ۱۹۹۷؛ هاگر و وفن، ۱۹۹۷؛ کاوالی و فورنس ۱۹۹۷؛ پرل و بای ۹۹۹؛ اسریدر و وفن ۲۰۰۱؛ وانگ و دوناهو ۲۰۰۲ مراجعه کنید.
به طور خلاصه احتمالاً مشکل کنترل رفتار بسیاری از دانش آموزان با ناتوانی های یادگیری نسبت به دانش آموزان عادی که این مشکلات را از خود بروز میدهند سخت تر است معلمان دانش آموزان با ناتوانی های یادگیری باید مهارتهای مربوط به کنترل مشکلات رفتاری هیجانی و اجتماعی یا اختلالهایی که درصد قابل توجهی از دانش آموزانشان بروز میدهند را کسب کنند.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643