پاورپوینت فصل هفتم 7 کتاب ادبیات کودکان و نوجوانان و ترویج خواندن ثریا قزل ایاغ
در قالب ppt و در 24 اسلاید و قابل ویرایش و عالی برای کنفرانس وارایه
فهرست مطالب
مقدمه
تعاریف و انواع
کاربرد قصه های قومی برای کودکان و نوجوانان
جایگاه تصویر در قصه های قومی
ضوابط ارزیابی و انتخاب قصه های قومی برای کودکان
خلاصه فصل
یا بررسی روند رشد ادبیات کودکان و نوجوانان در جهان و ایران به این نکته پی بردیم که اگرچه در کل، تمام آثار ادبی مکتوب و شفاهی میراث فرهنگی یک قوم و ملت و در ابعاد وسیع تر میراث جهانی نوع بشر به حساب میآید اما پیش شرطهایی مثل سواد و گسترش صنعت چاپ سبب شده است که آثار ادبی مکتوب برای همگان دسترس پذیر نباشد لذا ادبیات شفاهی که توسط خود مردم خلق شده است، در طول تاریخ انتقال دهنده فرهنگ ارزشهای تربیتی ،اخلاقی تاریخ و هنر به مردم بوده است و اکثر کودکان و نوجوانان جهان قرنها با این آثار رشد یافته تربیت شده از هویت خود آگاه شده و از آن لذت بردهاند.
ادبیات شفاهی یا عامیانه جویبار باریکی است از یک جریان آفرینش بزرگ و
ناشناخته که فولکلور یا فرهنگ عامه خوانده میشود و چکیده ای است از خرد و هنر زندگی روزمره مردم در یک مفهوم کلی تر فولکلور شامل باورهای عامیانه، طب سنتی بازیها آوازها ،جشنها رقصهای ،مذهبی قصه های قدیمی شعر فابل اسطوره، افسانه و حماسه است فولکلور آینه مردم خوانده میشود
شعار و ترانه های عامیانه مجموعه آثار منظومی هستند که جدا از حوزه های
رسمی شعر و ادب در اعماق ذوق مردم عادی کوچه و بازار تولد یافته زندگی کرده و حفظ شده اند پناهی ،سمنانی ۱۳۶۴ ص ۹ گرچه از نظر ساختاری از شعر رسمی پیروی نمیکنند اما به گفته محمود کیانوش خوانندگان وزن آنها را از راه گوش میگیرند و به همین، آنها را شعر سمعی میخواننده
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643