پاورپوینت فصل پانزدهم 15 (شرکت دانش آموزان با ناتوانیهای یادگیری در کلاسهای آموزش عمومی ) کتاب اختلال های یادگیری ( مبانی ویژگی ها و تدریس موثر)مؤلف دانیل هالاهان و... در قالب ppt و در 57 اسلاید و قابل ویرایش
فهرست مطالب
شرایط قانونی جاگماری چیست؟
قانون آموزش افراد با ناتوانی
هیچ کودکی نباید از قانون آموزش افراد با ناتوانی بی بهره باشد
دانش آموزان با ناتوانیهای یادگیری چگونه در کلاسهای آموزش عمومی خدمات آموزشی ویژه دریافت میکنند؟
هم تدریسی کلاسهای منبع
در مورد جا گماری و نوع آموزش چگونه تصمیم گیری میشود؟
ارزیابی بوم شناسی آموزشی
نرم افزار سیستم های ارزیابی بومی رفتاری
سیاهه های غیر رسمی
نظارت بر پیشرفت دانش آموز
در کلاسهای آموزش عمومی چه اصلاحاتی برای دانش آموزان دارای ناتوانی های یادگیری
صورت میگیرد؟
تعریف اصلاحات
انطباق سازی آموزشی
متناسب سازی آموزشی
چه روشهایی در کلاسهای آموزش عمومی برای دانش آموزان دارای ناتوانی های یادگیری مؤثر هستند؟
نکات مورد توجه قبل از شروع تلفیق های مداخله ای آموزشی
توالى
تکرار و مرور تمرین
قطعه بندی
سؤال و پاسخ هدایت شده
کنترل مشکلات یا پردازش مراحل مورد نیاز یک تکلیف فناوری
الگوسازی مراحل حل مسأله توسط معلم
آموزش گروهی
مکمل های مشارکت همسالان و معلم
اختلال های یادگیری
نشانه های راهبردی سازمان دهنده های نگاره ای
سازمان دهنده واحد درسی
نمودار مفهوم
آموزش هم شاگردی
راهبردهای یادگیری با کمک همسالان (PALAS)
خواندن راهبردی اشتراکی
تدریس هم شاگردی کلاس گستر
یادداشت برداری
پیشنهادهای کلی برای آموزش علوم
پیشنهادهای کلی برای آموزش مطالعات اجتماعی
تأمل روی موردها
تمرکز بر فراگیرسازی عمومی
که مستقیماً از قانون آموزش افراد با ناتوانی ها برای فراگیر ساری برنامه های عمومی گرفته شده اند را مورد ملاحظه قرار میدهیم و سوسن روشهای آموزشی مؤثر برای دانش آموزان با ناتوانی های یادگیری در کلاس های آموزش عمومی را ارایه در این فصل دانش آموزان بانه میکنیم
ملاحظه های چند فرهنگی
آموزش موثر و متناسب با شرایط فرهنگی در کلاسهای آموزش فراگیر
همان گونه که اغلب معلمان نیز میداند امروزه کلاس ها علاوه بر داشتن دانش اموزان با ناتوانی های گوناگون دانش آموزان زیادی را در زمینه های فرهنگی و زبانی مختلف در خود جا داده اند. معلم آموزش عمومی باید نسبت به نیازهای همه این دانش آموزان حسانی باشند آموزش متناسب با شرایط فرهنگی غالباً مشابه آموزش موثر برای دانش آموزان به ناتوانی های یادگیری است. جدیدترین توصیه ها برای تشکیل کلاسهای فراگیر متناسب با شرایط فرهنگی عبارتند از
1-اجرای مقیاس خودارزیابی در بار با نگرش خود معلمان نسبت به دانش آموزان فرهنگهای مختلف
2- استفاده از مواد و روشهای آموزشی حساس به شرایط فرهنگی از قبیل:
الف) آموزش شفاف و راهبردی
ب) واحدهای بین رشته ای
ج) آموزش داربستی
د) نوشتن یادداشت های روزانه
هـ) پروژه هایی با موضوع آزاد
3-ایجاد جو کلاس به صورتی که به افراد و فرهنگهایشان احترام گذاشته شود با استفاده از
الف) نصب تابلو نشریه های متداول و مربوط
ب) قرار دادن کتاب هایی در گوشه کلاس
ج) تشکیل گروه های بحث و سخنرانی بین فرهنگی
د) برنامه های مطالعات اجتماعی و مهارت های زبانی
4-ترویج محیط یادگیری تعاملی در کلاس با استفاده از
الف) گروه های یادگیری مشارکتی
ب) بحث های گروهی هدایت شده و غیر رسمی
ج) استفاده از اینترنت
5. استفاده از ارزیابی های فرهنگی و مستمر از قبیل
الف) مشاهده روزانه رفتارهای اجتماعی و یادگیری دانش آموزان
ب) ارزیابی نمونه کار
ج) آزمونهای معلم ساخته که دقیقا مبتنی بر برنامه آموزشی هستند
د) خودارزیابی دانش آموز
6-مشور با خانواده ها و متخصصان دیگر (مونتگومری، 2001)
اغلب راهبردهای آموزشی این فهرست که عبارتند از آموزش راهبردی آموزش داربستی آموزش توسط همسالان اندازه گیری مستقیم و مداوم پیشرفت دانش آموز همان راهبردهایی هستند که به عنوان راهبردهای مؤثر برای دانش آموزان با ناتوانیهای یادگیری شناسایی شده اند بنابراین اگر این فنون و رفتارهای معلم به موقع آموزش داده شده و اجرا شوند. هم موفقیت دانش آموزان با ناتوانیهای یادگیری و هم موفقیت دانش آموزان دارای زمینه های فرهنگی و زبانی مختلف افزایش مییابد و از سوی دیگر آموزش همه گروه های دانش آموزان نیز آسان تر میشود.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643