پاورپوینت فصل پانزدهم 15 کتاب ادبیات کودکان و نوجوانان و ترویج خواندن( فعالیتهایی جهت اشاعه کتاب و خواندن) ثریا قزل ایاغ
در قالب pptx و در 29 اسلاید و قابل ویرایش
فهرست مطالب
قصه گویی و کتابخوانی
کتابسازی
معرفی شفاهی کتاب
مراحل انجام کار
روش ارائه معرفی کتاب رسمی
نمایشگاه کتاب
مسابقات کتاب
باشگاه کتاب و حلقههای مطالعاتی
در بیش از نیمی از دوران کودکی، یا کودکان توان مستقیم خواندن متن را ندارند یا از توان اندکی برخوردارند، لذا به همراهی و همیاری بزرگسالان نیازمندند.
قصهگویی یکی از قدیمیترین هنرهاست که در طول تاریخ دراز خود که به قدمت عمر انسان اندیشهورز بر روی کره خاکی است بزرگسالان و کودکان و نوجوانان را از نیازی ازلی و ابدی یعنی قصه شنیدن سیراب کرده است.
اولین نشانه ثبت تاریخی قصهگویی در زمان باستان مجموعهای از قصههای مصری است که بر روی پاپیروس نوشته شده و به نام قصههای جادوگران خوانده میشود.
گرچه این هنر قدرتمند عصر شفاهی به تدریج با ابداع صنعت چاپ و رشد سواد و پیشرفتهای فنی جایگاه خود را در زندگی عموم مردم از دست داده است اما در رابطه با کودکان ذرهای نمیتوان در کارایی آن تردید کرد.
اگر قرار است فرهنگ اجتماع وارد فرهنگ مدرسه بشود پس قصهها هم باید وارد شوند و شاید مهمتر اینکه سنتهای قصهگویی شفاهی باید به شکلی پذیرفته شده برای ایجاد معنی تلقی شود.
قصهگویی قبل از هر چیز کودکان را با میراث فرهنگیشان آشنا میکند و آنها را به دنیایی میبرد که شناخت آن برای کودکان جز از طریق قصه و قصهگویی ممکن نیست.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643