پاورپوینت فصل پنجم 5 (اختلالات عصبی رشدی ) کتاب آسیب شناسی روانی: دیدگاه‌های بالینی درباره اختلالات روانی بر اساس DSM-5 (جلد 1) نوشته : ریچارد هالجین، سوزان‌کراس ویتبورن ترجمه: یحیی سید محمدی ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل پنجم 5 (اختلالات عصبی رشدی ) کتاب آسیب شناسی روانی: دیدگاه‌های بالینی درباره اختلالات روانی بر اساس DSM-5 (جلد 1) نوشته : ریچارد هالجین، سوزان‌کراس ویتبورن ترجمه: یحیی سید محمدی

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل پنجم 5 (اختلالات عصبی رشدی  ) کتاب آسیب شناسی روانی: دیدگاه‌های بالینی درباره اختلالات روانی بر اساس DSM-5 (جلد 1) نوشته : ریچارد هالجین، سوزان‌کراس ویتبورن ترجمه: یحیی سید محمدی
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
34,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل پنجم 5 (اختلالات عصبی رشدی ) کتاب آسیب شناسی روانی : دیدگاه‌های بالینی درباره اختلالات روانی بر اساس DSM-5 (جلد 1) نوشته : ریچارد هالجین، سوزان‌کراس ویتبورن ترجمه: یحیی سید محمدی در قالب pptx و در 79 اسلاید وقابل ویرایش

 


آسیب شناسی روانی
1-5- ناتوانی عقلانی (اختلال عقلانی رشدی
مورد کوتاه
ناتوانی عقلانی
علتهای ناتوانی عقلانی
آنچه در 5-DSM تازگی دارد
اختلالات عصبی مرشدی
درمان ناتوانی عقلاتی
2-5- اختلال طیف اوتیسم
ملاک های 5-DSM برای اختلال طیف اوتیسم
نظریه ها و درمان اختلال طیف اوتیسم
نشانگان رت
داستانهای واقعی
دانیل ثابت اختلال طیف اوتیسم
اختلالات ارتباط
4-5- اختلال کاستی توجه بیش فعالی (ADHD)
ویژگی های ADHD
ADHD در بزرگسالان
نظریه ها و درمان ADHD
شما قاضی باشید
تجویز داروهای روان پزشکی برای کودکان
۵-۵ اختلالات حرکتی    
اختلال هماهنگی مربوط به رشد
ملاک های DSMS برای اختلال هماهنگی مربوط به رشد
اختلالات تیک
ملاک های 5-DSM برای اختلال تیک
احتلال توره
اختلال حرکت قالبی
ملاکهای تشخیصی DSMS برای اختلال حرکت قالبی
برگشت به مورد: جیستون نیومن

 

 

 

آسیب شناسی روانی
دارند اختلال در عملکرد شخصی ،اجتماعی تحصیلی یا شغلی را شامل میشوند برخی اختلالات شاخصهایی دارند که برای مثال اشاره دارند به اینکه اختلال با نابهنجاری انتیکی با عضی بازشدی ممکن عوامل محیطی که در طول دوره پیش از تولد بر فرد تأثیر میگذارند، ارشاط دارد. به خاطر دانش این نکته اهمیت دارد که بنابر تعریف اختلالات است تغییرات مهمی را با گذشت زمان نشان دهند. وقتی افراد از کودکی به نوجوانی و برگستان می‌رسند، ممکن است دستخوش تغییرات رسمی شوند که شیوه آشکار شدن اختلال آنها در رفتارهای خاص را تغییر دهد. خوشبختانه متخصصان بالینی با مداخله های مناسب می‌تونت به کودکان کمک کنند تا مدیریت نشانه های خود را یاد بگیرند یا کلا بر این نشاندها غلبه کنند
1-5- ناتوانی عقلانی (اختلال عقلانی رشدی
متخصصان بالینی در صورتی افراد را متلا به ناتوانی عقلانی، تشخیص می‌دهند که کمبودهای عضلانی و انطباقی داشته باشند که برای اولین بار وقتی بچه بودند آشکار شده اند. طبق بر بین المللی بیماریها (ICD) از اصطلاح اختلال عقلانی رشدی ۳ استفاده می‌کند، بنابراین DSM این اصطلاح را بعد از اصطلاح شاتوانی عقلانی، داخل پرانتز قرار می‌دهد DSM-IV-TR برای این گروه از اختلالات از اصطلاح «عقب ماندگی ذهنی استفاده می‌کرد. با این حال، مؤلفان 5-DSM همگام با توصیه های انجمن ناتوانی های عقلانی و رشدی آمریکا (AADD) از جمله گروه های دیگر واژه ناتوانی ،عقلانی، اختلال عقلانی رشدی) را اختیار کردند. ما به منظور اجمال، به این اختلال با عنوان ناتوانی عضلاتی اشاره خواهیم کرد، هر چند که این اختلال از لحاظ فنی باید اختلال عقلانی رشدی را نیز در بر داشته باشد.

برای اینکه تشخیص ناتوانی عقلانی در مورد فرد داده شود باید شرایطی را براورده کند که در سه مجموعه ملاک ها قرار گیرند اولین مجموعه ملاک ها، کمبودهایی را در توانایی عقلایی قومی شامل میشوند که ازمون هوش ممکن است آنها را اندازه گیری کند این ملاکها سارتند از استدلال حل مسئله ،قضاوت توانایی درس گرفتن از تجربیه و بادگیری در زمینه ایی برای تعیین کردن این موضوع باید از آزمونهایی استفاده کنند که فردی استاندارد و از لحاظ روان سنجی دقیق باشند این آزمونها باید از لحاظ فرهنگی تحصيلي متخصص مانت باشند؛ یعنی افرادی که برای مثال به عنوان زبان اول انگلیسی صحبت نمی‌کند و ممکن است در آزمون هوشی که به زبان انگلیسی است نمره مناسبی نگیرید باید با آزمونی که از لحاظ زبان مناسب باشد مورد ارزیانی قرار گیرند ازمون غیر از مناسب بودن از لحاظ بیانه باید تفاوت های فرهنگی در شیوه ای که افراد ارتباط برقرار میکنند حرکت و رفتار می‌کتاب در فر داشته باشد. این ملاحظات آخر با ملاحظات AAIDD هماهنگ هستند نقطه له ترشی برای براورده کردن این ملاک هوش اندازه گیری شده تقریباً ۷۰ یا پایین تر است. دومین. وعه ملاک ها برای تشخیص ناتوانی عقلانی، اختلالات در عملکرد انطباقی نسبت به سن و گروه فرهنگی فرد در انواع فعالیتهای زندگی روزمره مانند ارتباط مشارکت اجتماعی و زندگی مستقل را شامل میشوند.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643