پاورپوینت فصل پنجم 5 (مبانی رفتار گروه) کتاب مبانی رفتار سازمانی رفتار و بهره وری سازمانی با نگرش بومی ترجمه و تالیف دکتر محمود ساعتچی ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل پنجم 5 (مبانی رفتار گروه) کتاب مبانی رفتار سازمانی رفتار و بهره وری سازمانی با نگرش بومی ترجمه و تالیف دکتر محمود ساعتچی

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل پنجم 5 (مبانی رفتار گروه) کتاب مبانی رفتار سازمانی رفتار و بهره وری سازمانی با نگرش بومی ترجمه و تالیف دکتر محمود ساعتچی
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
35,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل پنجم 5 (مبانی رفتار گروه) کتاب مبانی رفتار سازمانی رفتار و بهره وری سازمانی با نگرش بومی ترجمه و تالیف دکتر محمود ساعتچی

در قالب pptx و در 25 اسلاید و قابل ویرایش

 

 

فهرست مطالب

مبانی رفتار گروه

تعریف و طبقه بندی گروه ها

مفاهیم اساسی گروه

نقش

هنجار ها

مطالعات هاثورن

همنوایی و مطالعات « سولومون اش»

انسجام

اندازه

ترکیب

منزلت

تصمیم گیری گروهی

فرد در مقابل گروه

گروه اندیشی

انتخاب بهترین فن تصمیم گیری گروهی

طوفان مغزی

فن گروه اسمی

جلسات الکترونیکی

 

 

 

مبانی رفتار گروه

اهمیت گروه ها در اثر گذاری بر افراد و انجام دادن فعالیت هایی است که فرد به تنهایی از عهده ان بر نمی‌اید گروه ها می‌توانند برای اهداف سازمانی نیز موثر باشند. گروه ها هم در دستیابی به هدف های فردی و هم در تحقق هدف های سازمانی، اثر گذار هستند. ممکن است هدف های فرد با هدف های سازمانی در تضاد باشند. در عصر حاضر از مدیران انتظار می‌رود ان چنان محیط های کاری را شکل دهند که در ان هدف های افراد با هدف های سازمان همسو شوند و عملکرد شغلی افراد با گروه ها به حد بهینه نزدیک شود. محصول یا برایند رفتار افراد در گروه، چیزی بیش از مجموع محصول یا برایند کارهایی است که فرد به تنهایی و به شیوه ی خاص خود، انجام می‌دهد. زمانی که افراد در گروه ها هستند، به شیوه ی متفاوتی نسبت به زمانی که تنها هستند، عمل می‌کنند. در این فصل مفاهیم اصلی گروه ها معرفی می‌شوند و مشخص می‌گردد که چگونه درک گروه ها می‌تواند به تفسیر پدید های بزرگتر از رفتار سازمانی کمک نماید.

 

گروه به عنوان دو یا بیش از دو نفر از افراد تعریف می‌شود که با یکدیگر در تعامل و وابستگی می‌باشند و گرد هم می‌ایند تا به اهداف خاصی نایل شوند. گروه می‌تواند رسمی یا غیر رساست. گروه های رسمی در ساختار سازمانی که در ان، وظایف و گروه های کاری تعریف می‌شوند، معنا می‌یابند. در گروه های رسمی رفتار هایی که فرد باید از خود بروز دهد با توجه به اهداف سازمانی تصریح می‌شوند. در مقایسه گروه های غیر رسمی مجموعه ای هستند که ساختار یافته نمی‌باشند و به شکل سازمان یافته ای نیز تعریف نشده اند. در محیط کاری این گروه ها به صورت طبیعی و در پاسخ به نیاز افراد برای برقراری روابط اجتماعی با دیگران شکل می‌گیرند. می‌توان گروه ها را به زیر مجموعه هایی نظیر گروه های فرماندهی، گروه کار، گروه ذینفع و گروه دوستی، تقسیم بندی نمود. گروه های کار در سازمان های رسمی شکل می‌گیرند و گروه های ذینفع و دوستی نیز تشکیلات غیر رسمی دارند.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643