پاورپوینت فصل چهاردهم 14 (رواندرمانی: دیدگاه‌های رفتاری و شناختی-رفتاری) کتاب روانشناسی بالینی ای. جری فیرس - تیموتی جی. ترال ترجمه فیروز بخت ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل چهاردهم 14 (رواندرمانی: دیدگاه‌های رفتاری و شناختی-رفتاری) کتاب روانشناسی بالینی ای. جری فیرس - تیموتی جی. ترال ترجمه فیروز بخت

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل چهاردهم 14 (رواندرمانی: دیدگاه‌های رفتاری و شناختی-رفتاری) کتاب روانشناسی بالینی ای. جری فیرس - تیموتی جی. ترال ترجمه فیروز بخت
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
29,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل چهاردهم 14 (رواندرمانی: دیدگاه‌های رفتاری و شناختی-رفتاری) کتاب روانشناسی بالینی ای. جری فیرس - تیموتی جی. ترال ترجمه فیروز بخت

در قالب ppt و در 31 اسلاید و قابل ویرایش

 

 

توضیحات


رفتار درمانی behavior therapy و رفتار درمانی شناختیcognitive-behavior therapy
درمانهای رفتاری و رفتاری - شناختی غالباً تحت عنوان رفتار درمانی گفته میشوند رویکرد رفتاری خود را 1-علمی میداند ۲- اهمیتی برای نقش متغیرهای استنباطی قائل نیست رفتار گراها ریشه های خود را در «علم» اسکینر یا پاولف جستجو میکنند نه ذهن گرایی فروید آنها بر محرک ها و پاسخها متمرکزند نه بر متغیرهای میانجی این دو در حال حاضر رفتار درمانی گسترش یافته و شامل فنونی شده است که فرایندهای شناختی و دیگر فرایندهای میانجی را نیز در بر می‌گیرد.
واتسون و رینر (۱۹۲۰) مطالعه معروف آلبرت و موش را انجام دادند مری کاور جونز (۱۹۲۴) نشان دادند که چطور میتوان ترسهای آموخته شده را بر طرف کرد آنها پسر بچه ای به نام پیتر را که از خرگوش ها، موشها و اشیای مشابه میترسید را با روشهای رفتاری مورد درمان قرار دادند. باید توجه داشت که ذهن گرایی روانکاوی یا دیگر رویکردهای روان پویشی همان فرایندهای شناختی مورد استفاده امروزی نیستند در مقام مقایسه این دو نظریه می‌توان گفت:
1-فرایندهای فکری مطرح شده در نظریه فروید بیشتر فرایندهای نامعقول و تحریف آمیز بودند تا فرایندهای مرتبط با حل مسئله
2-آنها مفاهیم مبهمی بودند که قابل اندازه گیری نبودند و پیشایندها و پیامدها در آنها مشخص نبود.
3-ارجاع های فروید به فرایندهای فکری هرگز تعریف عملیاتی نداشت.
4-ذهن گرایی مورد نظر فروید تا حد زیادی در خدمت ایگو اید و سوپرایگوی مادی شده بود.
اما مفاهيم مطرح در دیدگاه شناختی
1-بر انتظارات طرحواره های شناختی یا فرایندهای حافظه تأکید دارند. 2-این مفاهیم قابل اندازه گیری و کمیت پذیرند.
3-می توانیم آنها را به نحوی عینی تعریف کنیم طوری که همه برداشت یکسانی از آنها داشته باشند.
تعریف ولپی از رفتار درمانی:
کاربرد اصول و مدلهای یادگیری مبتنی بر تجربه و آزمایش به منظور از بین بردن عادتهای ناسازگار

 

در رفتار درمانی هدف اصلی درمان آن است که ارتباطهای نامطلوب میان محرک – پاسخSR به نحو مطلوبی تغییر کند.
رابطه در رفتار درمانی
اصولاً رفتار درمانگرها در توضیح و تبیین موفقیت روشهای درمانی خود نقش رابطه را به عنوان یک عامل مهم و مؤثر نادیده میگیرند. گاهی گفته میشود موضع رفتار درمانگرها در قبال بیماران، سرد و مکانیکی است. این تلقی بیشتر یک افسانه یا تفکر قالبی است تا یک حقیقت شواهدی وجود دارند که نشان میدهند به نظر مراجعان، عوامل رابطه ای نقش بسیار مهمی در موفقیت رفتار درمانی دارند زیرا:
1- رفتار درمانگرها سعه صدر بیشتری دارند و مشکلات مراجعان را بیشتر میپذیرند (چون مشکلات آنان را نشانگر فرایندهای ناهشیار نمیدانند.) 2-در رفتار درمانی همکاری و آموزش بیشتری دیده می‌شود.
3-مداخلات صريحاً معطوف به رفتارهای مشکل سازی هستند که درمانگر و مراجع بر سر تغییر دادن آنها به توافق رسیده اند.
گستردگی طیف درمانهای رفتاری
رفتار درمانگرها از فنون مختلفی استفاده میکنند - آن هم نه فقط در مورد بیماران مختلف بلکه در مورد یک بیمار در مقاطع مختلف درمان لازاروس به این قضیه تحت عنوان گستردگی طیف رفتار درمانی اشاره می‌کند. در رفتار درمانی هر فن هدف خاصی دارد ولی در واقع این فنون مکمل یکدیگرند. باید توجه داشت که قبل از انتخاب و اجرای فنون یا درمانهای ،رفتاری یک سنجش رفتاری جامع صورت می‌گیرد (رجوع کنید به فصل نهم).

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643