پاورپوینت فصل چهارم 4 (اختلالات اضطرابی) کتاب اختلال های رفتاری و هیجانی مولف دکتر علی مصطفایی و دکتر محمد خانی
در قالب ppt و در 30 اسلاید و قابل ویرایش
فهرست مطالب
هدف کلى
هدفهای یادگیری
مقدمه
۱-۲ اختلالات اضطرابی در کودکان و نوجوانان.
۲-۴ ترس، اضطراب و تفاوت بین آنها
۳-۴ عوامل مستعد کننده اختلالات اضطرابی
خلاصه فصل چهارم
هدفهای یادگیری از دانشجویان انتظار میرود که پس از مطالعه و یادگیری محتوای این فصل بتواند
توضیح دهند ویژگیهای اصلی اختلالات اضطرابی کدم اند؟
ویژگی های بالینی خوبیهای خاص و اجتماعی را شرح دهند.
توضیح دهند اختلال وحشت زدگی چه ویژگیهای بالینی دارد؟
جنبههای بالینی اختلال اضطراب فراگیر را شرح دهند.
توضیح دهند اختلالات اضطرابی چگونه درمان میشوند؟
۱-۴- اختلالات اضطرابی در کودکان و نوجوانان
تعریف و توصیف اختلالات اضطرابی از جمله شایع ترین اختلالات روان پزشکی جامعه است بررسیهای اخیر نشان داده است که اختلالات اضطرابی دارای بیشترین فراوانی در سطح کل جمعیت است به طوری که از هر چهار نفر، لااقل یکی واجد معیارهای تشخیصی یک اختلال اضطرابی است سادوک، سادوک و رونیز ۱۳۹۵) به علاوه مطالعات نشان داده است که اختلالات اضطرابی باعث بروز بیماریهای متعدد استفاده زیاد از خدمات مراقبت بهداشتی و اختلالات کارکردی میشود (باندلو، میشل و ویدکیند، (۲۰۱۷)
آیا اختلالات اضطرابی ارثی هستند؟ با توجه به مدارک و شواهد معدودی که تا به امروز به دست آمده میتوان گفت که دست کم بخشی از این اختلال علت موروثی دارد. برای مثال تخمین زده میشود که ۱۵ تا ۲۵ درصد کودکانی که پدر یا مادرشان اگورافوبیا ،دارند به اگورافوبیا مبتلا میشوند این در حالی است که تنها ۵ درصد جمعیت با اگورا فوبیا روبه رو میباشند اما این مطلب ثابت نمیکند که اگورافوبیا ارثی
است زیرا میتوان گفت که بچه ها از پدر و مادرشان میآموزند که اگورافوبیا بشوند.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643