پاورپوینت فصل چهارم 4 (اصول آموزش و پرورش ) کتاب مبانی و اصول آموزش و پرورش غلامحسین شکوهی ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل چهارم 4 (اصول آموزش و پرورش ) کتاب مبانی و اصول آموزش و پرورش غلامحسین شکوهی

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل چهارم 4 (اصول آموزش و پرورش  ) کتاب مبانی و اصول آموزش و پرورش غلامحسین شکوهی
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
35,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل چهارم 4 (اصول آموزش و پرورش ) کتاب مبانی و اصول آموزش و پرورش غلامحسین شکوهی

در قالب ppt و در 93 اسلاید و قابل ویرایش

 

 

فهرست مطالب

استقراء اصول
اصل فعالیت
اصل کمال
اصل حریت
اصل سندیت
اصل تناسب عمل و وضع
اصل تفرد
اصل اجتماع


تعدد عوامل ذیمدخل در تعلیم و تربیت از سویی و تنوع مقتضیاتی که در هر موقعیت خاص باید ملحوظ گردد از سوی دیگر عمل تربیتی را پیچیده و اقدامات مربی را پر مخاطره کرده است. براستی تلفیق امکاناتی که متأسفانه در اکثر موارد محدود و غیر کافی است با توقعاتی که تحت تأثیر تصور جوامع از کمال مطلوب غالباً بلند پروازانه نیز هست، آن هم در گیرودار اصحاب اغراض که از هر طرف در کمین نشسته اند و بطور کلی در شرایط اجتماعی نامساعد ،امروز کاری است که حتی از لحاظ نظری دشوار است. بعلاوه این واقعیت که مقامات مسؤول جز در مورد سازمان و ادارۀ مؤسسات آموزشی و امور کلی نظیر برنامه ریزی درسی و آموزشی نمیتوانند مربیان را به نحومؤثری یاری کنند و مربی ناگزیر است در فعالیتهای روزمره که به هیچ وجه تعطیل بردار نیست از لحاظ فنی فقط به ابتکار عمل خویش متکی باشد وضع را وخیم تر میکند لذا داوطلبان شغل معلمی باید قبل از آن که مستقلاً تعلیم و تربیت کودکان را عهده دار ،شوند در حرفه منتخب خویش به حد خود کفایی نسبی رسیده باشند و قبل از هر چیز به دانش آموزش و پرورش مجهز باشند دانشی که به نظر یکی از صاحبنظران این فنّ علم به اصول است و بس. رنه هو برا سودمندی اصول آموزش و پرورش را که به نظر وی صفای اندیشه و آرامش خاطر معلم منوط بدان ،است چنین توجیه میکند در عصری که در آن گروه کثیری از ابناء بشر شتابزده و نگران گذشت زمان در تشویش از وقایع غیر مترقبه، بازیچه گردباد هوا و هوس و دستخوش عقاید سطحی ،عامیانه آزمند به گزینش مسیری که معلوم نیست ره به کجا می‌برد بحث و جدل میکنند فرمولهای پیش پا افتاده ای را که با انرژی القا شده است نشخوار میکنند و محبوس در چهار دیوار کلبۀ محقر خویش به استحکام موضع دفاعی خود می‌نازند، یادآوری اصول راهنما به هیچ وجه بی فایده نیست.


دکتر هوشیار پس از اشاره به معانی لغوی اصل و مورد استعمال آن در عرف عامه مینویسد: در این مورد مقصود از اصل مفهوم فلسفی آن است که با معنای منشأ و برابر است. سپس از لحاظ فلسفی به اصل ،وجود اصل معرفت و اصل رفتار اشاره میکند و می‌افزاید: گرچه آموزگار و مربی باید معلوماتی جامع داشته باشد که علم به اصل وجود و منشأ نیز جزء آنست لیکن کار مهم او عمل و رفتاریست نسبت به شخصی دیگر که ما عموماً او را دانش آموز میخوانیم. تعلیم و تربیت در حقیقت مجموعه منظمی است از اعمال و رفتار و جز این نیست پس در آموختن و پرورش در جستجوی اصل عمل و رفتار باید بود و علم آموزش و پرورش خود عبارت از شناسائی به مجموعه اصولی است که منشأ و مصدر رفتار آموزگار و دانش آموز است و در ضمن عمل یعنی در حین آموختن و فراگرفتن و هدایت کردن و پرورش یافتن آموزگار و شاگرد هر دو را بکار می‌آید.»
آنگاه اصول رفتار رفتار شاگرد نسبت به معلم رفتار شاگرد در زندگی، رفتار پرورشکار در زندگی و رفتار پرورشی معلم نسبت به شاگرد را مورد بررسی قرار میدهد تا در این چند نوع رفتار مواردی که اصول آموزش و پرورش مربوط به آن موارد است مشخص شود.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643