پاورپوینت فصل چهارم 4 (اصول متداول حسابداری دولتی ) کتاب اصول و کاربرد حسابداری در سازمانهای دولتی و غیر انتفاعی نوشته داوود اقوامی و جعفر باباجانی ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل چهارم 4 (اصول متداول حسابداری دولتی ) کتاب اصول و کاربرد حسابداری در سازمانهای دولتی و غیر انتفاعی نوشته داوود اقوامی و جعفر باباجانی

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل چهارم 4 (اصول متداول حسابداری دولتی   ) کتاب اصول و کاربرد حسابداری در سازمانهای دولتی و غیر انتفاعی نوشته داوود اقوامی و جعفر باباجانی
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
35,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل چهارم 4 (اصول متداول حسابداری دولتی  ) کتاب اصول و کاربرد حسابداری در سازمانهای دولتی و غیر انتفاعی نوشته داوود اقوامی و جعفر باباجانی

در قالب pptx و در 43 اسلاید و قابل ویرایش

 

 

فهرست مطالب:

اصول متداول حسابداری دولتی
لزوم نگهداری حسابهای مستقل
خصوصیات لازم برای سیستم حسابداری دولتی
خصوصیات لازم برای صورتهای مالی سازمانهای دولتی
لزوم اعمال کنترل بودجه ای در سازمانهای دولتی
طبقه بندی استاندارد برای درآمدها و هزینه ها
استفاده از طبقه بندیهای مشترک و یکنواخت در بودجه و حسابداری دولتی
استفاده از مبانی حسابداری معین در هر یک از حسابهای مستقل
روشهای حسابداری داراییهای ثابت
روش الف
روش ب
روش د
عدم شمول کلی اصل ثبت استهلاک
دلایل مخالفین ثبت استهلاک برای داراییهای ثابت
موارد لزوم ثبت استهلاک برای داراییهای ثابت
تقليل مستقیم ارزش داراییهای ثابت
لزوم ارتباط استهلاک با حسابهای مستقل
لزوم تعیین ارزش داراییهای ثابت بر اساس ضوابط معین
قیمت تمام شده زمین
قیمت تمام شده ساختمان
قیمت تمام شده ماشین آلات و تجهیزات
مخارج مربوط به داراییهای ثابت در دوره بهره برداری
حذف یا کاهش قیمت تمام شده داراییهای ثابت
لزوم رعایت ضوابط معین برای تحصیل درآمدها و انجام هزینه ها
لزوم تمرکز وظایف و مسئولیتهای مالی
وظایف و مسئولیتهای اصلی مدیر یا مسئول حسابداری هر سازمان دولتی
حسابرسی صورتهای مالی سازمانهای دولتی
کاربرد اصول پذیرفته شده حسابداری در حسابداری دولتی
شخصیت حقوقی سازمانهای دولتی
تداوم فعالیتهای سازمانهای دولتی
ثبات رویه در حسابداری دولتی
اصل احتیاط در حسابداری دولتی
افشای رویه های حسابداری و سایر حقایق
ارتباط صورتهای مالی با دوره مالی معین
واقعی بودن مدارک در حسابداری دولتی
محدودیتهای اصلی قیمت تمام شده

 

 


⦁  صورتهای مالی سازمانهای دولتی باید متضمن اطلاعات زیر باشند:
⦁  1.اطلاعات و ارقام مفید و صحیح جهت تصمیم گیری در مورد تخصیص منابع مالی به مصارف مربوط.
⦁  ۲. اطلاعات مربوط به داراییها بدهیها و مازاد یا دریافتها پرداختها و موجودیهای سازمان دولتی در تاریخ معین و تغییرات در عوامل مذکور در مدت زمان معین
⦁  3. اطلاعات مالی لازم جهت ارزیابی عملکرد سازمان دولتی و مدیریت آن
⦁    ۴. اطلاعات لازم و مفید برای ارزیابی خدمات ارائه شده و توانایی بالقوه ارائه خدمات.
⦁  .۵ اطلاعات مالی مفید جهت تهیه صورت گردش وجوه و پیش بینی گردش وجوهو مازاد سازمان دولتی برای مدت معین


⦁  طبقه بندی استاندارد برای درآمدها و هزینه ها
⦁  در سازمانهای دولتی و غیرانتفاعی درآمدها باید برحسب منبع و ماهیت آنها و بر اساس انواع حسابهای مستقل طبقه بندی شوند. هزینه های سازمانهای مذکور نیز باید برحسب انواع حسابهای مستقل برنامه ها و فعالیتها فصول و مواد هزینه طبقه بندی گردند.
⦁    در ایران ـ به طوری که در فصول بعد تشریح خواهد گردید - درآمدهای دولت، وزارتخانه ها و مؤسسات دولتی در هفت بخش طبقه بندی شده اند. درآمد هر بخش نیز در دو نوع: «درآمدهای عمومی و درآمدهای اختصاصی» گروه بندی گردیده است. هزینه های دولت و سازمانهای دولتی مذکور برحسب واحدهای سازمانی، وظایف و عملیات و فصول و مواد هزینه طبقه بندی شده اند.
⦁  در شرکتهای دولتی و سازمانهای دولتی ،انتفاعی درآمدها و هزینه ها معمولاً با روشها و استانداردهایی مشابه با مؤسسات بازرگانی خصوصی ثبت و طبقه بندی می‌شوند.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643