پاورپوینت فصل چهارم 4 (بررسی داخلی تجزیه و تحلیل سازمانی ) کتاب مدیریت استراتژیک پیشرفته مولف رضا رسولی و علی صالحی
در قالب ppt و در 32 اسلاید و قابل ویرایش
توضیحات داخل متن::
به وسیله بررسی عوامل داخلی سازمان نقاط ضعف و محدودیتهای سازمان به ویژه مواردی که عملکرد را تحت تأثیر قرار میدهد شناسایی میشود. این بررسی، ظرفیت و پتانسیل پاسخگویی سازمان از جمله ساختار سازمانی برنامه ها، اختیارات و خط مشی هایی را که برای نیل به اهداف لازم است تأمین مینماید:
رویکردهای بررسی عوامل داخلی
در بررسی عوامل داخلی سازمان ها، سه رویکرد عمده مطرح است:
رویکرد وظیفه ای
رویکرد تحلیل نسبت مالی
و رویکرد زنجیره ارزش
۱. رویکرد وظیفه ای
در این رویکرد، تعدادی از حوزه های وظیفه ای سازمان که فعالیت آنها نقش بیشتری در موفقیت یا شکست آن سازمان دارند شناسایی شده و نقاط قوت و ضعف آنها تجزیه و تحلیل میشود. عوامل استراتژیک داخلی هر سازمان، شامل توانایی های اصلی - محدودیتها و ویژگیهای آنها است. در این رویکرد عوامل استراتژیک سازمان را براساس خطوط وظیفه ای طبقه بندی کرده.
عوامل استراتژیک متداول عبارتند از:
1-1- بازاریابی یکی از کار ویژه های اصلی در بسیار از سازمان ها بازاریابی است. مدیر بازاریابی، حلقه اصلی ارتباط بین شرکت مشتری و همچنین رقابت است:
شرکت با انجام تحقیقات بازاریابی میتواند بازار را بخش بندی کند. آمیخته بازاریابی عبارت است از ترکیب خاص متغیرهای کلیدی تحت کنترل شرکت متغیرهای کلیدی در بازاریابی عبارتند از محصول، مکان، ترفیع و قیمت گذاری.
یکی از مفیدترین مفاهیم در بازاریابی برای یک مدیر استراتژیک، مفهوم چرخه حیات محصول است. این چرخه نموداری است که رابطه بین زمان و فروش پولی یک محصول را طی مراحل معرفی رشد و بلوغ و کاهش فروش) محصول، نمایش میدهد
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643