پاورپوینت فصل چهارم 4 ( دفتر کل ) کتاب آشنایی با اصول حسابداری و مقدمات هزینه یابی نوشته ناصر حمیدی و محمدمهدی حمیدی زاده
در قالب pptx و در 29 اسلاید و قابل ویرایش
فهرست مطالب:
دفتر کل
دفتر معین
مقدمه :
دفتر کل، دفتری است که تمامی فعالیت های مالی یک موسسه به تفکیک حسابها در آن
نوشته میشود.
به دفتر کل دفتر ثبت نهایی نیز گویند و حداقل هفته ای یک مرتبه اقلام دفتر روزنامه بایستی
به این دفتر منتقل شود.
پس از آنکه فعالیت های مالی در دفتر روزنامه ثبت شد مبالغ بدهکار و بستانکار هر رویداد
مالی به ترتیب در بدهکار و بستانکار حسابهای مربوط در دفتر کل نوشته میشود که به این کار انتقال اطلاعات از دفتر روزنامه به دفتر کل گفته میشود.
برای انتقال اقلام از دفتر روزنامه به دفتر کل به ترتیب زیر عمل میکنیم :
ستون اول و دوم _ یعنی در ستون های شماره دفتر روزنامه و تاریخ،. اطلاعات مربوطه از دفتر روزنامه انتقال یافته و ثبت میشود.
ستون سوم _ یعنی در ستون شرح و در ادامه همان سطری که شماره سند و تاریخ ثبت شده توضیح مختصری راجع به فعالیت مالی نوشته میشود.
ستون چهارم _ یعنی در ستون عطف، پس از اتمام عمل ثبت، شماره ی صفحه دفتر روزنامه نوشته میشود.
ستون پنجم و ششم _یعنی در ستون بدهکار و ستون بستانکار، مبلغ مربوط به فعالیت حسب مورد نوشته میشود.
توجه به این نکته ضروری است که مبلغ در ستون بدهکار یا در ستون بستانکار نوشته میشود و نه در هر دو ستون.
ستون هفتم :یعنی در ستون تشخیص، حسب مورد که مانده حساب پس از ثبت هر فعالیت مالی بدهکار یا بستانکار باشد، علایم "بد" یا "بس" (علائم اختصاری بدهکار و بستانکار) نوشته میشود.
ستون هشتم _ یعنی در ستون مانده حساب، حاصل انتقال مبالغ و تعیین نتیجه آنها است که به نام مانده حساب میشناسیم، نوشته میشود.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643