پاورپوینت فصل چهارم 4 (مرحله تفکر پیش عملیاتی )کتاب روانشناسی رشد تحول شناختی و عاطفی از دیدگاه پیاژه مولف باری جی مترجمر یزدی و فدردی و مترجم امین یزدی وفدردی ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل چهارم 4 (مرحله تفکر پیش عملیاتی )کتاب روانشناسی رشد تحول شناختی و عاطفی از دیدگاه پیاژه مولف باری جی مترجمر یزدی و فدردی و مترجم امین یزدی وفدردی

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل چهارم 4 (مرحله تفکر پیش عملیاتی )کتاب روانشناسی رشد تحول شناختی و عاطفی از دیدگاه پیاژه مولف باری جی مترجمر یزدی و فدردی و مترجم امین یزدی وفدردی
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
28,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل چهارم 4 (مرحله تفکر پیش عملیاتی )کتاب روانشناسی رشد تحول شناختی و عاطفی از دیدگاه پیاژه مولف باری جی مترجمر یزدی و فدردی و مترجم امین یزدی وفدردی در قالب ppt و در 20 اسلاید و قابل ویرایش

 

فهرست مطالب

مرحله تفکر پیش عملیاتی بازنمایی
ویژگیهای تفکر پیش عملیاتی
تحوّل عاطفی پیدایش تقابل و احساسات اخلاقی
مفاهیم کودکان از قواعد
مفاهیم تصادف و ناشی گری
کودکان و دروغگویی دروغ چیست؟
چرا نباید دروغ گفت؟
فهرست مطالب
تنبیه و عدالت

 

 


در طول مرحله پیش عملیاتی(2تا7سالگی)کودک سیری تکاملی را می‌پیماید و از فردی که اساسا به شیوه حسی-حرکتی
عمل میکند و تفکرش براعمالش استوار است به کسی تبدیل میشود که بطور فزاینده‌ به شیوه‌ای مفهومی و بازنمایانه
عمل میکند. بین سنین 2تا7سالگی، ویژگی تفکر کودک، بروز تواناییهای جدید است. این ویژگیها عباارتند از:
خودنمایی، تمرکزگرایی، فقدان بازگشت‌پذیری و ناتوانی در پی‌گردی تبدیلها.


بازنمایی: تحول عمده‌اب که درطول دوره پیش عملیاتی رخ میدهد به توانایی بازنمایی اشیا و رویدادها مربوط میشود. چند نوع بازنمایی، نقش مهمی در تحول دارند. از جمله میتوان به تقلید تاخیری، بازی نمادین، نقاشی، تصویرسازی ذهنی و زبان گفتاری، اشاره کرد. پپاژه این قضیه را کارکرد نمادین یا کارکرد نشانه‌ای مینامد که به معنی استفاده از نمادها یا نشانه‌هاست. نمادها، چیزهایی هستند که با آنچه که بازنمایی میکنند، شباهت دارند: مثل نقاشیها.
تقلید تاخیری: برای اولین بار‌، از 3ماهگی میتوان مشاهده کرد که طفل برای تقلیدکردن از اطرافیان خود تلاش میکند. باوجود این، اولین
                        تجلی واقعی بازنمایی ذهنی تا دوسالگی مشاهده نمیشود. تقلید تاخیری، تقلید از اشیا و رویدادهایی است که درآنموقع
                          حضور ندارند. اهمیت تقلید تاخیری دراین نکته است که از توانایی کودک برای بازنمایی ذهنی رفتار تقلیدشده، خبر
                                  میدهد.

بازی نمادین: شکل دوم بازنمایی که کودک پیش‌عملیاتی به آن میپردازد، بازی نمادین است. یک بازی وانمودسازی
نوعی از فعالیت است که در دوره حسی-حرکتی دیده نمیشود. ماهیت بازی نمادین، تقلیدی بودن آن است، اما شکلی
از ابراز خود نیز است. در باز نمادین، کودک بدون هیچ محدودیتی، نمادها را میسازد. این قبیل ابداعات نمایانگر
خواسته‌ها و آرزوهای کودک است. پپاژه نوشته اس:«کنش بازی‌های نمادین ارضا کردن خود است و برای این کار،
واقعیتها به گونه‌ای تغییر می‌یابند که در خدمت آرزوها قرار گیرند.»

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643