پاورپوینت فصل چهارم 4 (مصاحبه انگیزشی ) کتاب فنون مصاحبه تشخیصی دکتر مهدیه رحمانیان ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل چهارم 4 (مصاحبه انگیزشی ) کتاب فنون مصاحبه تشخیصی دکتر مهدیه رحمانیان

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل چهارم 4 (مصاحبه انگیزشی ) کتاب فنون مصاحبه تشخیصی دکتر مهدیه رحمانیان
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
29,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل چهارم 4 (مصاحبه انگیزشی ) کتاب فنون مصاحبه تشخیصی دکتر مهدیه رحمانیان

در قالب pptx و در 19 اسلاید و قابل ویرایش

 

 

فهرست مطالب
مقدمه
٤-١ مراحل مدل تغییر و مصاحبه انگیزشی
٤-٢ تعارض و نقش آن در انگیزه مراجع
٤-٣ اصول مصاحبه
٤-٣-١ همدلی
٤-٣-٢- ایجاد اختلاف یا تعارض در وضعیت مراجع
٤-٣-٣ اجتناب از بحث
٤-٣- نقش مقاومت و انواع آن
٤-٣-٥ حمایت از خودکارآمدی مراجع
٤-٤ راهکارهای برقراری ارتباط
٤-٤-١ پرسش سؤالات باز
٤-٤-٢ گوش دادن انعکاسی
٤-٤-٣ خلاصه کردن
٤-٤-٤ تصدیق کردن
٤-٤-٥ استخراج کردن عبارات خودانگیزشی
٤-٥ مزایای مصاحبه انگیزشی

 

 

مقدمه
مصاحبه انگیزشی، سبک مشاوره مراجع محور و مستقیم است که برای تغییر رفتار مورد استفاده قرار می‌گیرد و هدف اصلی این روش، کمک به مراجع برای کشف و حل تعارضات است. در مقایسه با مشاوره غیر مستقیم، این روش تمرکز یافته تر و مبتنی بر هدف است. مصاحبه انگیزشی روشی است که به مراجع برای تغییر و پذیرش آن کمک می‌کند. این روش معمولاً برای تعامل با مراجعان سوء مصرف کننده مواد مورد استفاده قرار می‌گیرد ( لوونیس، آرنات و مارینفلد، ۲۰۱۷ )، علاوه بر این، یک روش مکمل برای سایر رویکردهای درمانی و یک سبک مشاوره است که می‌تواند به حل تعارضاتی که از رسیدن مراجع به اهدافش جلوگیری می‌کند، کمک کند. مصاحبه انگیزشی براساس تئوری انسان گرایی راجرز، برای تمرین انتخاب آزاد و تغییر فرایند خودشکوفایی ساخته شده است. رابطه درمانی در هر دو رویکرد، یک رابطه دموکراتیک است. نقش درمانگر در مصاحبه انگیزشی مستقیم است و هدف بیان عبارات خود انگیزشی و ایجاد تغییرات رفتاری از تضاد ذهنی مراجع به سمت افزایش انگیزه برای تغییرات مثبت است.


مراحل مدل تغییر و مصاحبه انگیزشی
به اعتقاد پروچاسکا و دیکلمنت آمادگی برای تغییر تعدیل کننده اساسی تغییر رفتار است. مدل مراحل تغییر آنها یک چارچوب مفهومی برای فهم فرایندهای افزایشی است ه افراد در طی تغییر رفتار خاص تجربه می‌کنند ( میلر و رولنیک، ۲۰۱۲ ). این فرایند تغییر از پنج مرحله تشکیل شده است :

الف ) مرحله عدم آمادگی ( پیش تأمل ) : در این مرحله افراد به تغییر توجه نمی‌کنند. تردید ایجاد می‌شود و، مراجع در مورد خطرات و مشکلات ناشی از رفتارهای اخیر شان افزایش می‌یابد.

ب ) مرحله تأمل " ( آمادگی ) : در این مرحله افراد برای تغییر تعارض دارند، و سپس آمادگی برای تغییر را پیدا می‌کنند. در این مرحله ضرر و قواید برای مراجع توضیح داده می‌شود و به وی کمک می‌شود تا با کشف تعارضات و جایگزین هـا بـين آنها تعادل برقرار کند. علاوه براین دلایل تغییر و خطرات عدم تغییر شناسایی گردد و اعتماد به نفس مراجع برای تغییر افزایش یابد.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643