پاورپوینت فصل چهارم 4 (والدین و خانواده های دانش آموزان با ناتوانی های یادگیری ) کتاب اختلال های یادگیری ( مبانی ویژگی ها و تدریس موثر)مؤلف دانیل پ. هالاهان ولوید و.. ,

menuordersearch
academixfile.ir

توضیحات

پاورپوینت فصل چهارم 4 (والدین و خانواده های دانش آموزان با ناتوانی های یادگیری ) کتاب اختلال های یادگیری ( مبانی ویژگی ها و تدریس موثر)مؤلف دانیل پ. هالاهان ولوید و.. در قالب ppt و در 47 اسلاید و قابل ویرایش

 

 

فهرست مطالب
چگونه دیدگاههای متخصصان نسبت به والدین تغییر کرده است؟
اثرات متقابل
تصویب قوانین قدرال
چه الگوهای درمانی برای خانواده ها مورد استفاده قرار میگیرند؟
رویکرد نظام های خانواده
ویژگی های خانواده
تعامل خانواده
کارکردهای خانواده
چرخه زندگی خانواده
رویکرد نظام های حمایت اجتماعی
جریان های موجود در زندگی خانواده های آمریکایی چیست؟
واحد خانواده
نژاد قومیت و زبان
پایگاه اجتماعی اقتصادی
خانواده چه نقشی دارد؟
سازگاری خانواده
احساس گناه والدین
فشار روانی والدین
واکنشهای خواهران و برادران
واکنش خانواده
ارزش ها و نگرشهای خانواده نسبت به یادگیری
والدین و تکلیف خانه
آنچه که معلمان میتوانند انجام دهند
آنچه والدین میتوانند انجام دهند آنچه دانش آموزان میتوانند انجام دهند
والدین به عنوان حامی
چگونه میتوان ارتباط بین متخصصان و خانواده را ارتقا بخشید؟
مذاکره های والد - معلم
برنامه های یادداشت مدرسه - خانه
خلاصه
تامل روی موردها
تمرکز بر والدین و خانواده ها

 

 


شنیده ام بعضی معلمان و متخصصان دربارۀ والدین و خانوادهها با عبارتهای منفی صحبت میکنند آنها والدین و خانوادهها را به خاطر مشکلات دانش آموزان سرزنش می‌کنند و ادعا می‌کنند که والدین به این مسأله توجه ندارند و از صحبت کردن با متخصصان بیم .دارند من اعتقادی به این حرفها .ندارم بلکه ارزش فوق العاده ای در کار کردن همه جانبه با این خانواده ها میبینم به عنوان مثال با اطلاعات داده شده توسط خانم اسمیت بهتر میتوانم راهبردهایی را برای پرداختن به نیازهای خواندن جمال پیدا کنم. او حتی با اجرای فعالیتهای تقویتی در خانه از تلاش های من حمایت می‌کند.


خانم همیلتون معلم کلاس اول جمال
از نظر تاریخی والدین کودکان با ناتوانیهای یادگیری در فراهم سازی خدمات برای کودکانشان نقش مهمی داشته اند. در حقیقت والدین در زمینه ناتوانیهای یادگیری بیشتر از سایر زمینه های آموزش ویژه تاثیرگذار بوده اند این تأثیرات بیشتر توسط تلاشهای گروهی از والدین که به عنوان انجمن کودکان با ناتوانی های یادگیری شناخته میشدند امروزه با عنوان انجمن ناتوانیهای یادگیری آمریکا (LDA) معروف است در دهه ۱۹۶۰ که مقوله ناتوانیهای یادگیری ابداع شده بود صورت گرفت. اگرچه معلمان و مدیران تمایل دارند که مشکلات تحصیلی بعضی از دانش آموزان را ناشی از تنبلی با لجاجت آنها بدانند. ولی والدین مدعی هستند که فرزندانشان مشکلات یادگیری جدی دارند که توجه ویژه ای را می‌طلبد. تلاش های آنها در سرمایه گذاری و قانونگذاری برای برنامه های ناتوانی های یادگیری نتیجه داده است.

۱ روشهای تبلیغاتی ... به نظر میرسد والدین را در وضعیتی قرار میدهد که نمی‌توانند چنین درمانی را بدون زیر سؤال بردن انگیزه و شایستگی شان به عنوان والدین رد کنند.. رژیم تجویز شده پرزحمت و سخت است ... به گونه ای که آنها را به غفلت از نیازهای سایر اعضای خانواده سوق می‌دهد.
2. به این امر تأکید شده است که اگر درمان با همان جدیتی که تجویز شده اجرا نشود، توان بالقوه کودک آسیب خواهد دید و هر تلاشی که با جدیت کامل انجام نشود بی فایده است به نقل از هالاهان و کروکشانک ۱۹۷۳ ص ۹۲
3.به این برنامه درمانی به خاطر زیر سؤال بردن رفتار والدین مشهور شده ولی میتوان استدلال کرد که چنین دیدگاهی در آن زمان غیر معمول نبوده است. بسیاری از متخصصان از جمله معلمان والدین را مورد کم لطفی قرار میدادند و به جای تمرکز بر ویژگیهای مثبت آنها که می‌توانست در رشد کودکشان نقش داشته باشد بر روی ویژگیهای منفی آنها تمرکز میکردند. با این حال، امروزه متخصصان مجرب دریافته اند که والدین میتوانند نقش مهمی در کمک به برآوردن نیازهای کودکان با ناتوانی ایفا کنند اگرچه هنوز نمونه های بسیار زیادی وجود دارد که معلمان والدین را نادیده گرفته یا سرزنش میکنند و بدون شک والدینی نیز وجود دارند که به پیشرفت کودکشان آسیب میرسانند اما معلمان و والدین بیش از پیش برای کمک به دانش آموزان با ناتوانی های یادگیری با یکدیگر همکاری میکنند و این همکاری روبه افزایش است. دست کم دو دلیل برای این تغییر موضع به سوی رابطه کاری مثبت وجود دارد تشخیص اثرات متقابل و تصویب قوانین فدرال که به والدین فرصتهای مشارکت بیشتری داده است.
اثرات متقابل
شواهد نشان دادهاند که نه تنها والدین میتوانند بر رشد فرزندانشان تأثیر داشته باشند، بلکه عکس آن نیز متقابل می‌تواند رخ دهد؛ یعنی کودکان نیز میتوانند بر والدین تأثیر بگذارند. این مفهوم به عنوان اثرات ا نامیده میشود یعنی علت رفتار کودک و بزرگسال میتواند ناشی از هر یک از این متغیرها باشد (بل) و هارپر، ۱۹۷۷) به عنوان مثال محققان نشان داده اند که بعضی از نوزادان به ویژه نوزاران با ناتوانی های گوناگون با مشکلاتی در خلق و خو متولد میشوند که میتواند نوع پاسخ والدین به رفتار آنها را تحت تأثیر قرار دهد بروکس - گان و لویس ۴، ۱۹۸۴؛ ماهونی و روینالت ۵. ۱۹۸۶) به عنوان مثال خانم اسمیت نقل میکند

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643