پاورپوینت فصل یازدهم 11 کتاب ادبیات کودکان و نوجوانان و ترویج خواندن( انواع ادبیات کودکان، آثار مستند (کتاب‏های علمی و دانش اجتماعی)) ثریا قزل ایاغ ,

menuordersearch
academixfile.ir

توضیحات

پاورپوینت فصل یازدهم 11 کتاب ادبیات کودکان و نوجوانان و ترویج خواندن( انواع ادبیات کودکان، آثار مستند (کتاب‏های علمی و دانش اجتماعی)) ثریا قزل ایاغ

در قالب pptx و در 23 اسلاید و قابل ویرایش

 

 

فهرست مطالب
مقدمه:
تعاریف، ویژگی‏ها، ساختار و تصویرگری آثار مستند
کتاب‏های علمی، انواع و ضوابط ارزیابی
انواع کتاب‏های علمی
الف) کتاب‏های علمی عمومی
ب) جهان جانداران
ج) زمین و فضا
د) موضوع انرژی
جمع‏بندی کلی
کتاب‏های دانش اجتماعی، انواع و ضوابط ارزیابی
در چگونگی ارزیابی کتاب‏های دانش اجتماعی

 

 

کودکان و نوجوانان علاوه بر نیازهای عاطفی و روانی که پهنه ادبیات داستانی و شعر پاسخگوی آن است نیازهای شناختی نیز دارند.
آن‏ها کنجکاوند و قدم به قدم به کمک این کنجکاوی‏ها تلاش می‏کنند جهان پیرامون خود را بشناسند، خواه این جهان طیعی باشد خواه محیط اجتماعی، به تدریج با پیشرفت قدرت تفکرشان به درک درستی از زمان و مکان دست می‏یابند و تاریخ و جغرافیا در دایره علایق آن‏ها جای می‏گیرد.

تعاریف، ویژگی‏ها، ساختار و تصویرگری آثار مستند
ادبیات داستانی و شعر با همه جذابیت‏ها و کشش‏هایی که در خوانندگان کودک و نوجوان ایجاد می‏کند تنها آثاری نیست که در دایره علایق آن‏ها می‏نشیند.
کودکان نیز مانند بزرگسالان می‏توانند دایره علایق خود را وسیع‏تر کنند و به طور همزمان مثلاً هم شیفته قصه‏های پریان یا داستان‏های تخیلی علمی باشند هم به زندگی جانوران، فضا، اتم و اینترنت علاقه داشته باشند.‏
مسلماً بین نیازهای کودک پیش‏دبستانی که هنوز دارای تفکر منطقی نیست و درک درستی از مفاهیم اساسی نظیر زمان و مکان، عدد و اندازه و علیت و .... ندارد با نیازها و علایق نوجوانی که در آستانه تفکر انتزاعی که کمال‏یافته‏ترین تفکر انسانی است قرار دارد فاصله بسیار است.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643