پاورپوینت فصل یازدهم 11 کتاب ادبیات کودکان و نوجوانان و ترویج خواندن( انواع ادبیات کودکان، آثار مستند (کتابهای علمی و دانش اجتماعی)) ثریا قزل ایاغ
در قالب pptx و در 23 اسلاید و قابل ویرایش
فهرست مطالب
مقدمه:
تعاریف، ویژگیها، ساختار و تصویرگری آثار مستند
کتابهای علمی، انواع و ضوابط ارزیابی
انواع کتابهای علمی
الف) کتابهای علمی عمومی
ب) جهان جانداران
ج) زمین و فضا
د) موضوع انرژی
جمعبندی کلی
کتابهای دانش اجتماعی، انواع و ضوابط ارزیابی
در چگونگی ارزیابی کتابهای دانش اجتماعی
کودکان و نوجوانان علاوه بر نیازهای عاطفی و روانی که پهنه ادبیات داستانی و شعر پاسخگوی آن است نیازهای شناختی نیز دارند.
آنها کنجکاوند و قدم به قدم به کمک این کنجکاویها تلاش میکنند جهان پیرامون خود را بشناسند، خواه این جهان طیعی باشد خواه محیط اجتماعی، به تدریج با پیشرفت قدرت تفکرشان به درک درستی از زمان و مکان دست مییابند و تاریخ و جغرافیا در دایره علایق آنها جای میگیرد.
تعاریف، ویژگیها، ساختار و تصویرگری آثار مستند
ادبیات داستانی و شعر با همه جذابیتها و کششهایی که در خوانندگان کودک و نوجوان ایجاد میکند تنها آثاری نیست که در دایره علایق آنها مینشیند.
کودکان نیز مانند بزرگسالان میتوانند دایره علایق خود را وسیعتر کنند و به طور همزمان مثلاً هم شیفته قصههای پریان یا داستانهای تخیلی علمی باشند هم به زندگی جانوران، فضا، اتم و اینترنت علاقه داشته باشند.
مسلماً بین نیازهای کودک پیشدبستانی که هنوز دارای تفکر منطقی نیست و درک درستی از مفاهیم اساسی نظیر زمان و مکان، عدد و اندازه و علیت و .... ندارد با نیازها و علایق نوجوانی که در آستانه تفکر انتزاعی که کمالیافتهترین تفکر انسانی است قرار دارد فاصله بسیار است.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643