ترجمه مقاله پیاده سازی معیارهای کیفیت در مناقصه و تنظیم قراردادهای مدیریت زیرساخت ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

ترجمه مقاله پیاده سازی معیارهای کیفیت در مناقصه و تنظیم قراردادهای مدیریت زیرساخت

(0)
(0)

مبانی نظری

ترجمه مقاله پیاده سازی معیارهای کیفیت در مناقصه و تنظیم قراردادهای مدیریت زیرساخت
رنگ و مدل کالا
مبانی نظری
تعداد
+
_
عدد
19,000 تومان
موجود

توضیحات

ترجمه مقاله پیاده سازی معیارهای کیفیت در مناقصه و تنظیم قراردادهای مدیریت زیرساخت

در قالب word, ودر 32 صفحه وقابل ویرایش

 

 

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

قراردادها و فرانشیزهای زیرساخت ها

مناقصه و تنظیم مقررات

رویکرد جدیدی برای تلفیق کیفیت در قراردادهای مدیریت زیرساخت

نزدیک شدن به مساله

تعریف کیفیت

تجزیه و تحلیل طرح پیشنهادی

مکانیسم مناقصه

محدودیت های مدل

تعریف شاخص کیفیت: مورد بزرگراه های شیلی

نتایج

 

قسمتی از متن ترجمه شده::


قراردادها و فرانشیزهای زیرساخت ها
مناقصه و تنظیم مقررات
با وجود مشکلات موجود در پیاده سازی رقابت در مدیریت زیرساخت های حمل و نقل، بسیاری از مقامات دولتی، بی واهمه، مکانیسم های جدیدی را برای تنظیم قرارداد مربوط به این کارها به بخش خصوصی به منظور افزایش بهره وری تعریف نموده اند. این افزایش در بهره وری به طور کلی از انگیزه بیشتری منشـــا می‌گیرد که شرکت های خصوصی برای بهینه سازی زنجیره تولید و پیاده سازی فن آوری های جدید دارند.
رایج ترین راه برای ورود رقابت در ارائه مدیریت زیرساخت امتیازدهی یا فرانشیز و قرارداد است. امتیازات زیرساخت ها و یا فرانشیزها ویژگی های خاصی را تلفیق می‌کنند که هر دو‌ آنها را از دیگر قراردادهای ساخت و ساز و تعمیر و نگهداری، و نیز از روندهای "خصوصی" دارایی متمایز می‌نماید. دو تفاوت اصلی بین این فرانشیزها یا امتیازها و قراردادهای مدیریت وجود دارد. اول، فرانشیزها مستلزم انتقال دارایی های عمومی به شرکت خصوصی هستند، در حالی که قراردادهای مدیریتی این چنین نیستند. دوم، فرانشیزها حاکی از درجه انتقال ریسک تقاضا به کارگزار خصوصی است، در حالی که قراردادها به طور کلی شامل چنین انتقالی نیستند (واسالو، 2004).
هدف اصلی شرایط پیشنهاد مناقصه به ارائه رقابت در فرآیند مناقصه است. برای این منظور، ضروری است‌ آنها اهداف دوگانه ای را برآورده سازند: اول، اطمینان حاصل گردد که به رقابتی ترین پیشنهاد دهنده مناقصه قرارداد و یا فرانشیز اعطا می‌شود؛ و دوم، ارائه مشوق ها به طوری که دارایی به بهترین وجه ممکن اداره شود. نمونه ای از تجزیه و تحلیل برخی از ابزارها برای برآوردن این هدف دوگانه را می‌تواند در لافونت و تیرول (1993) و انگل و همکاران (1997) مشاهده نمود.
برخی از نویسندگان دریافتند که معیارهای کیفیت با یک روش بسیار ساده ای در قرارداد زیرساخت گنجانیده شده اند. بسیاری از قراردادها کیفیت را از طریق مجموعه ای از حداقل استانداردها که توسط پیمانکار و یا صاحب امتیاز محقق می‌شود، وارد می‌سازند. این روند ثابت شامل تغییرات در طراحی قراردادهایی است که در گذشته، توجه کافی برای گنجاندن معیارهای کیفیت در شرایط‌ آنها به عنوان روشی برای تشویق پیمانکار جهت ارائه خدمات مطلوب نشده است.
الزامات کیفیت مورد نیاز اغلب در قراردادهای نگهداری و بهره برداری زیرساخت ها از طریق مکانیزمی به نام نگهداری و بهره برداری بر اساس حداقل استانداردها (MOMS) گنجانده شده اند. در این روش قراردادهای مدیریتی مجموعه استانداردهایی را که پیمانکار موظف است به انجام برسانند، می‌گنجانند. اگر پیمانکار نتواند این الزامات را مراعات نماید، مقام دولتی پیمانکار را جریمه نموده و یا حتی قرارداد را لغو خواهد کرد. در این مکانیسم، کیفیت در میان معیارهای استاندارد مد نظر در واگذاری قرارداد گنجانده نشده است. در عوض، به پیشنهاد دهنده مناقصه ای که در واقع رقابتی ترین مناقصه را از لحاظ قیمت ارائه نموده قرارداد اعطا خواهد شد.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643