مقاله کاهش فقر و مهاجرت روستاییان با کلید طلایی کارآفرینی ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

مقاله کاهش فقر و مهاجرت روستاییان با کلید طلایی کارآفرینی

(0)
(0)

مقاله و تحقیق

مقاله کاهش فقر و مهاجرت روستاییان با کلید طلایی کارآفرینی
رنگ و مدل کالا
مقاله و تحقیق
تعداد
+
_
عدد
19,000 تومان
موجود

توضیحات

مقاله کاهش فقر و مهاجرت روستاییان با کلید طلایی کارآفرینی

در قالب word , ودر 17 صفحه و قابل ویرایش

 

فهرست مطالب::

چکیده
مقدمه
بیان مسئله:
تعریف و مفهوم فقر:
فقر روستایی
تعریف کارآفرینی:
تعریف کارآفرین:
عوامل موثر بر کارآفرینی:
عوامل اقتصادي:
عوامل اجتماعی:
10- رابطه کارآفرینی و اشتغال
کارآفرینی و توسعه روستایی:
روش پژوهش:
نتیجه گیري:
منابع:

.


تعریف و مفهوم فقر:
مروري بر منابع و مطالعات انجام شده در زمینه ي فقر حاکی از آن است که فقر از ابعاد گوناگون اقتصادي، اجتماعی، فرهنگی و ... تعاریف مختلفی دارد که دستیابی به مفهومی واحد از فقر را مشکل می‌سازد.
عدهاي تعریف وسیعتري از فقر به دست می‌دهند. آنها فقر را مجموعه اي از فقدان نسبی درآمد، دارایی، خدمات پایه، منزلت، امکانات آموزشی و تحرک اجتماعی و نیز عدم حضور و مشارکت در تصمیم گیري‌ها به اشکال گوناگون می‌دانند[6]. متداول ترین تعریف فقر، تعریف اقتصادي آن است. اکثر منابع درتعریف اقتصادي اتفاق نظر دارند و آن را ناتوانی در برآورده ساختن حداقل نیازهاي انسان تعریف نموده اند. اما بلافاصله این سوال طرح می‌گردد که حداقل نیازهاي یک انسان چیست؟ و شامل چه مواردي می‌شود؟ آیا منظور از حداقل نیاز منظور از غذا، مسکن و سرپناه است، یا اینکه نیازهاي اجتماعی و فرهنگی فرد را نیز در بر میگیرد؟ اینجاست که مفهوم فقر مطلق و فقر نسبی مطرح می‌شود: (فقر مطلق زمانی رخ میدهد که افراد یا خانواده‌ها از تأمین حداقل نیازهاي ضروري براي ادامه ي حیات باز مانند و تداوم زندگی یعنی گذشتن از امروز به فردا را مشکل و غیر ممکن یابند و این بدان معناست که نیازهاي اساسی مانند غذا، پوشاک، سرپناه تأمین نشود و لذا انحطاط همه جانبه ي افراد یا خانواده‌ها آغاز گردد و در انحطاط جسمانی و وضع ظاهري منعکس شود و افراد و خانواده‌ها به معناي واقعی کلمه در مانده شوند و راه به جایی نبرند. اما فقر نسبی فاصله اي کم یا زیاد از ملاکهاي[7] معین شده اي را می‌رساند. هر چه چنین فاصلهاي زیاد شود، فقر نسبی به فقر مطلق نزدیکتر می‌گردد. با این حساب فقر نسبی با ارزش گذاري همراه است یعنی به هر تقدیر امروز به فردا میپیوندد، اما افراد یا خانواده‌ها از معیار تعیین شده به وسیلهي جامعه براي حداقل نیازهاي لازم براي یک زندگی سالم با حفظ کرامت انسانی و رشد و تعالی فاصله دارند[8].
فقر روستایی
نگاهی به وضعیت فقر در جهان سوم گویاي آن است که بیش از یک چهارم از جمعیت دنیاي در حاال توسعه فقیرند و در حدود یک سوم(1/3 میلیارد نفر) از جمعیت جهان در شرایط درآمدي کمتر از یک دلار در روز زندگی می‌کنند. جنوب آسیا با 515 میلیون جمعیت فقیر بیش از همه تحت تأثیر فقر انسانی است[14]. از طرفی بررسی‌هاي ان است که 63 درصد آمار مربوط به فقر در سراسر جهان مربوط به فقیران روستایی است. در کشورهایی نظیر بنگلادش، 90 درصد جمعیت فقیر را روستاییان تشکیل می‌دهند.
این رقم در مورد آفریقاي زیر صحرا[15] بین 65 تا 90 درصد است. تقریبا در تمام کشورها شرایط براي فقیران روستایی در زمینه مصرف شخصی، دسترسی به آموزش، مراقبتهاي بهداشتی، آب آشامیدنی، دفع بهداشتی فاضلاب، مسکن، حمل و نقل و ارتباطات بسیار ناگوارتر و سخت تر از فقیران شهري است[16].

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643