پاورپوینت فصل اول 1 (مقدمه کلی ) کتاب رشد اقتصادی در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت دکتر میر جلیلی و صفری ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل اول 1 (مقدمه کلی ) کتاب رشد اقتصادی در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت دکتر میر جلیلی و صفری

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل اول 1 (مقدمه کلی )  کتاب رشد اقتصادی در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت دکتر میر جلیلی و صفری
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
29,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل اول 1 (مقدمه کلی ) کتاب رشد اقتصادی در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت دکتر میر جلیلی و صفری

در قالب ppt و در 27 اسلاید و قابل ویرایش

 

توضیحات داخل متن:


آسیب شناسی و طرح مسئله؛ وضع موجود در رشد اقتصادی نابرابری، بیکاری و فقر
آنچه در مورد وضع موجود رشد اقتصادی مطرح ،است فراگیر نبودن رشد اقتصادی موجود آنچه د است. از سویی با توجه به اینکه رشد اقتصادی منجر به کاهش ضریب جینی نشده است به عبارت دیگر به رغم وجود رشد اقتصادی نابرابری کاهش نیافته است و فقر نیز گسترش پیدا کرده است، رشد اقتصادی در این سالها رشد فراگیر نبوده است رشد فراگیر مفهومی است که فرصتهای برابر برای مشارکت کنندگان اقتصادی در رشد اقتصادی ایجاد میکند، به گونه ای که تمام بخشهای جامعه از رشد منتفع میگردند و در ایجاد رشد مشارکت دارند رشد فراگیر رشد اقتصادی است که فقر و نابرابری را کاهش میدهد و به افراد به حاشیه رانده شده، نفع میرساند بر اساس مفهوم رشد فراگیر، رشد اقتصادی باید فراتر از صرفاً افزایش تولید ناخالص داخلی باشد و فقر و نابرابری را نیز کاهش دهد. در آن صورت رشد اقتصادی یک هدف میانی میشود و ابزاری برای کاهش فقر و نابرابری و ایجاد اشتغال و رفع محرومیت افراد است. همچنین در اقتصاد اسلامی رشد اقتصادی هدف مقدمی برای رفاه عمومی و ابزاری برای رسیدن به آن است. اساساً لازمه پذیرش رفاه عمومی به عنوان هدف عالی اقتصاد حکومت اسلامی، پذیرش رشد اقتصادی به مثابه هدف مقدمی برای آن است بنابراین، اگر دلیل نقلی کافی برای اثبات اینکه رشد اقتصادی به عنوان هدف اقتصادی حکومت اسلامی مطرح است نداشته باشیم همین که رفاه عمومی در جایگاه هدف عالی اقتصادی حکومت اسلامی مورد پذیرش است کافی خواهد بود تا رشد اقتصادی به صورت هدف ،مقدمی مورد قبول واقع شود؛ چرا که در رویکرد -اسلامی ایرانی پیشرفت بدون رشد اقتصادی مطلوب رسیدن به رفاه عمومی مطلوب امری غیر ممکن است


        هر چند رشد اقتصادی مهمترین جزء هر برنامه کاهش فقر است، ولی تأثیر رشد اقتصادی در کاهش ،فقر مستلزم فراگیری رشد اقتصادی است رشد فراگیر نقشی در شتاب بخشیدن به کاهش فقر ،دارد، ولی نابرابری نیز دامنه انتفاع فقرا از رشد را تحت تأثیر قرار میدهد در کشورهایی با نابرابری اولیه زیاد یا در کشورهایی که الگوی توزیعی رشد به نفع غیر فقیران است رشد در پایین آوردن سطوح فقر کارایی کمتری دارد راولیون همچنین همان طور که مطالعه راغفر و همکاران نشان میدهد نابرابری توزیع درآمد بخشی از منافع رشد اقتصادی در ایران را از بین میبرد هرچند رشد اقتصادی توانایی کاهش فقر را دارا .است با توجه به این مسئله توجه همزمان به رشد و نابرابری، ضرورت دارد.

خلج و یوسفی در مطالعه ای توزیع و شدت فقر چند بعدی در ابعاد فضایی استانهای کشور را پهنه بندی و نتایج را با تولید سرانه مقایسه کرده اند در این پژوهش، بر پایه رویکرد برنامه عمران سازمان ملل در گزارشهای توسعه انسانی با استفاده از روش آلکایر و فوستر فقر چند بعدی بررسی شده است. ابعاد شاخص فقر مشابه شاخص فقر چند بعدی گزارش توسعه انسانی برنامه عمران ملل متحد در نظر گرفته شده است. معرفها نیز بر پایه شاخص فقر چند بعدی این گزارش و نوع اقلام داده موجود در سرشماری عمومی نفوس و مسکن مرکز آمار و پژوهشهای مشابه انتخاب شده است دادههای مورد استفاده در این پژوهش برگرفته از داده های خام پرسشنامههای خانواری سرشمار عمومی نفوس مسکن مرکز آمار سال ۱۳۸۵ است که با توجه به نوع داده مورد نیاز هر معرف و سطح آستانه محرومیت پرسشنامه خانواری به کار گرفته شده است افراد و خانوارهای محروم در هر معرف مشخص شده اند.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643