پاورپوینت فصل دهم 10 (رویکردهای آموزشی ) کتاب اختلال های یادگیری ( مبانی ویژگی ها و تدریس موثر)مؤلف دانیل هالاهان و... ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل دهم 10 (رویکردهای آموزشی ) کتاب اختلال های یادگیری ( مبانی ویژگی ها و تدریس موثر)مؤلف دانیل هالاهان و...

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل دهم 10 (رویکردهای آموزشی  ) کتاب اختلال های یادگیری ( مبانی ویژگی ها و تدریس موثر)مؤلف دانیل هالاهان و...
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
38,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل دهم 10 (رویکردهای آموزشی ) کتاب اختلال های یادگیری ( مبانی ویژگی ها و تدریس موثر)مؤلف دانیل هالاهان و...

در قالب ppt و در 46 اسلاید و قابل ویرایش

 

 

فهرست مطالب
چه الگوهای مفهومی در رویکردهای آموزشی توصیف شده اند؟
الگوی پزشکی
نکات قابل توجه معلمان
الگوی تشخیصی - جبرانی
نکات قابل توجه معلمان
الگوی رفتاری
تحلیل رفتار کاربردی
آموزش مستقیم نکات قابل توجه معلمان
الگوی شناختی
پردازش اطلاعات
فراشناخت یا فرآیند اجرایی اصلاح شناختی - رفتاری
آموزشها و یا دیارها
نکات قابل توجه معلمان
اختلال های یادگیری
تکالیف و تجربه های واقعی
نکات قابل توجه معلمان چرا دانستن نتایج تحقیق درباره روشهای اثر بخش برای معلمها ضروری است؟
الگوی سازنده گرا
یادگیری از طریق موقعیتهای اجتماعی
تلفیق پژوهشها : فراتحلیل و اندازه اثر
احتیاط در مورد تلفیق تحقیق ها رویکردهای آموزشی چه تفاوتها و چه شباهتهایی با یکدیگر دارند؟
تفاوت رویکردها
تأکید ویژه در برابر تأکید کلی
برنامه ریزی از پایین به بالا در برابر برنامه ریزی از بالا به پایین
آموزش با سازماندهی بیشتر در برابر آموزش با سازماندهی کمتر
اثر بخشی در برابر عدم اثر بخشی
شباهت رویکردها
ارزیابی مستقیم یادگیری دانش آموز
آموزش استفاده از راهبردها به دانش آموزان
خلاصه
تأمل روی موردها

 

 

من خیلی به همۀ نظریه ها علاقه مند نیستم برای من مؤثر بودن آنها مهم است.
الگوی مفهومی در ناتوانیهای یادگیری مجموعه ای از فرضیهها در مورد ماهیت مشکل است. رویکرد آموزشی روشی است که برای برخورد با مشکل الگویی مطرح می.کند الگوی مفهومی، فرضیات یا ایده های اساسی در مورد چگونگی یادگیری دانش آموز ارایه میدهد رویکرد آموزشی راهی است برای عملی شدن این ایده ها در آموزش نظریه باید با عمل در ارتباط باشد اگر این گونه نباشد هیچ فایده ای در آن وجود نخواهد داشت. در واقع نظریه باید از عمل مشتق شود نظریه نباید صرفاً نظر پردازی فلسفی باشد بلکه باید راهی برای مفهوم سازی این باشد که چرا معلمان آنچه را که انجام میدهند، باید انجام دهند. الگوی مفهومی یک نظریه است راهی برای فکر کردن در مورد مشکلات و حل آنها هر الگو و رویکردهای آموزشی مربوط به آن با تدریس به دانش آموزان ناتوان در یادگیری ارتباط دارد. الگوهای مفهومی به دلایل متعددی مفید هستند:
رهنمودهایی کلی ارایه میدهند که از آنها میتوان رویکردهای آموزشی یا کاربردهای ویژه را به روشن شدن تفاوتها و شباهتهای بین رویکردهای آموزشی کمک میکند. توصیفی یکپارچه از ناتوانیهای یادگیری و رویکردهای آموزشی برای تدریس به دانش آموزان با ناتوانی یادگیری ارایه میکنند. تحقیق در مورد رویکردهای آموزشی را ترغیب میکنند استنباط کرد.
با وجود این الگوهای مفهومی نقطه ضعفهایی هم دارند. بعضی از آنها ارتباط ناچیزی با کاربردهای آموزشی .دارند آنها بر تفاوتهای بین رویکردهای آموزشی تأکید میکنند اما شباهت ها را پنهان میکنند. افزون بر این طرفداران یک الگوی مفهومی معمولاً شواهد مستدل را نادیده میگیرند و از ایده هایی که پشتوانه آزمایشی ضعیفی دارند حمایت میکنند.
علی رغم تمام این نقطه ضعفها الگوهای مفهومی آن قدر مفید هستند که ارزش مطالعه داشته باشند چون مسیر آموزش را نشان میدهند به خاطر داشته باشید که این الگوها در شناخت رویکردهای آموزشی در مشکلات یادگیری ارزشمند هستند اما گاهی اوقات مرز مشخصی بین آنها وجود ندارد. بسیاری از تفاوتهای بین الگوهای مفهومی بیشتر نظری هستند تا عملی در واقع حامیان الگوهای مختلف ادعا می‌کنند که ارزیابی و کاربردهای مداخله ای دست کم در بخشهایی از الگوهای مفهومی مختلف مشابه هستند از آنجایی که الگوهای مفهومی اساس رویکردهای آموزشی هستند ما نیز بحث خود را با آنها شروع می‌کنیم بحث این فصل شامل الگوهای قدیمی با کلاسیک و الگوهای جدید خواهد بود. هیچ الگوی مفهومی به معنای واقعی جدید نیست چون تمام الگوها تاریخچه تحولی طولانی دارند شناخت تاریخچه هر یک از الگوهای مفهومی رایج مستلزم درک این مطلب است که مداخله هر یک از آنها فرایندی طولانی داشته است (هیرش ۱۹۹۶ ،۱)

مسایل و جریانهای موجود
ایده های قابل تردید درباره تدریس در آموزش ویژه
هوارد (۲۰۰۳) ده ایده درباره تدریس که به نظر او اشتباه هستند و مانع اثر بخش بودن آموزش ویژه میشوند را فهرست کرده که عبارتند از:
برنامه درسی دارای ساختار مانع یادگیری واقعی است. تدریس مهارتهای جداگانه آموزش را کم اهمیت جلوه میدهد
مشق و تمرین درک عمیق دانش آموز را محدود میکند و خلاقیت او را از بین میبرد
معلم ها نباید و یا نمیتوانند نیازی نیست عملکرد دانش آموز را اندازه گیری کنند
دانش آموزان باید از درون برای یادگیری واقعی برانگیخته شوند.
ایجاد عزت نفس در دانش آموزان اولین هدف معلم است.
تدریس به دانش آموزان با ناتوانیهای یادگیری به صبر بی پایان نیاز دارد. هر کودک به گونه ای متفاوت یاد میگیرد النقاط گرایی خوب است.
یک معلم خوب معلمی خلاق است.
نظر شما درباره فهرست هوارد چیست؟ در حمایت از نظر خود چه شواهدی دارید؟ هر یک از این ایده ها را به کدام یک از الگوهای مفهومی مربوط میدانید؟ فکر میکنید هوارد از کدام الگر حمایت می‌کند؟
منبع : هوارد (۲۰۰۳)
الگوی پزشکی
ایده اصلی در الگوی پزشکی این است که مشکل جسمی است و راه حل آن درمان پزشکی و از جمله دارو درمانی است. معمولاً بدکارکردی مغز علت احتمالی ناتوانیهای یادگیری است و روشهای جبران مشکل عصب شناختی به لحاظ ،تاریخی محور الگوی پزشکی بوده اند اما طرز تفکر اخیر درباره الگوی پزشکی، مداخلههای پزشکی را مکمل برنامههای آموزشی میداند نه جایگزینی برای آنها رویکردهای پزشکی به اختلالها بر علت شناسی علت جسمی مشکل و اصلاح آن، تأکيد میکنند به عنوان مثال اگر بدانیم مشکل یادگیری یا رفتاری خاصی به علت عدم تعادل در ترکیبات شیمیایی خون است پزشک باید دارویی تجویز کند که این عدم تعادل را اصلاح کند. معمولاً فرض بر این است که ناتوانیهای یادگیری مشکلاتی عصب شناختی هستند که دلایل بنیادین متفاوت بسیاری دارند (مانند ژنتیک)

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643