پاورپوینت فصل دوازدهم 12 (مدیریت جریان نقدي) کتاب کارآفرینی و مدیریت کسب و کار های کوچک نوشته حمید رضا کریمی ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل دوازدهم 12 (مدیریت جریان نقدي) کتاب کارآفرینی و مدیریت کسب و کار های کوچک نوشته حمید رضا کریمی

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل دوازدهم 12 (مدیریت جریان نقدي) کتاب کارآفرینی و مدیریت کسب و کار های کوچک نوشته حمید رضا کریمی
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
39,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل دوازدهم 12 (مدیریت جریان نقدي) کتاب کارآفرینی و مدیریت کسب و کار های کوچک نوشته حمید رضا کریمی

در قالب pptx و در 99 اسلاید و قابل ویرایش

 


مدیریت نقدینگی
پول نقد و سود یکی نیستند
بودجۀ نقدي
تهیۀ بودجۀ نقدي
عناصر 3 گانه مهم در مدیریت نقدینگی
اجتناب از کمبود نقدینگی
تهاتر
نتیجه گیري
خلاصۀ فصل بر حسب اهداف یادگیري
سؤالاتی براي بحث

 

 

پول نقد، واژه ای است که بلای جان بسیاری از شرکتهای کوچک شده است. فقدان این دارایی ارزشمند شرکتهای بیشماری را به ورطه ورشکستگی کشانده است. متاسفانه بسیاری از شرکتها به این دلیل به ورطه نابودی افتاده اند که صاحبان آنها اصول مدیریت نقدینگی که مرز بین پیروزی و شکست است را نادیده گرفته اند های کاواساکی یکی از کارآفرینانی که به یک سرمایه گذار تبدیل شده است می‌گوید همه چیز به پول نقد مربوط میشود تامین مالی محافظت از آن و وصول آن در حقیقت انجام یک پیش بینی نقدی نقش اساسی برای مؤسسات بازرگانی دارد، چرا که شرکتهای نوپا معمولاً پول نقد کافی تولید نمیکنند تا بتوانند همچنان شاداب و سرزنده باقی بمانند یکی از دلایل رایج شکست مؤسسات بازرگانی خصوصاً شرکتهای نوپا و دارای رشد سریع تأکید بیش از حد بر افزایش فروش و توجه به وصول مطالبات حاصل از این فرایند است. یکی دیگر از مشکلات این است که مالکان این شرکتها نمیتوانند نقدینگی مورد نیاز را تا لحظه رسیدن به نقطه آغاز جريانات نقدی مثبت پیش بینی کنند. نتیجه این امر همیشه یک چیز است؛ بحران نقدینگی
سیمای یک شرکت
Salon
Salon یکی از اولین مجلات الکترونیکی در سال ۱۹۹۵ توسط دیوید تالبوت و چند تن از همکارانش که از سانفرانسیسکو اگر میتر آمده بودند تأسیس شده و از آن لحظه تاکنون با مشکل نقدینگی مواجه بوده است. محله مذکور که بیش از ۸۳ میلیون دلار زبان کرده از لحظه آغاز با یک جریان نقدی منفی مواجه بوده و پول حاصل از ثبت نام اولیه خود در بورس اوراق بهادار در سال ۱۹۹۹ را از دست داده بود. هنگامی که تبلیغات اینترنتی به شکل گسترده ای در سال ۲۰۰۰ کاهش یافت شرکت مذکور که نیمی از درآمد خود را از طریق تبلیغات اینترنتی کسب میکرد مشاهده کرد که مانده نقدی آن به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.


سیمای یک شرکت
شرکت S.T.Lube
به قول اسکات ترنر، مالک شرکت S.T.Lube شرکتی است که از شش قرارداد واگذاری امتیاز Jiffy Lube استفاده می‌کند. " بررسی صورتحساب گردش نقدینگی بسیار مهمتر از بررسی صورتحساب سود و زیان با ترازنامه است. ترتر به اهمیت جریان نقدی مشت واقف است. هنگامی که او بر رشد سریع تمرکز کرده بود شرکتش با مشکلات جدی در جریان نقدینگی مواجه شد. او می‌گوید من در حال ایجاد یک امپراطوری چند میلیون دلاری بودم ولی درآمدها هیچگاه با هزینه ها همخوانی نداشت پول نقد انقدر کمیاب بود که ترتر در پرداخت حقوق ۶۵ کارمند خود با مشکل مواجه بود. او می‌گوید. حتی در یک دوره زمانی مجبور شدم که ۳۰,۰۰۰ دلار به مدت دو هفته از پدرم قرض کنم. نقطه عطف زمانی اتفاق افتاد که ترنر صورتحسابی را برای بررسی و تجزیه و تحلیل جریان نقدی شرکتش تهیه نمود. او میگوید ما تمرکز صرف خود بر تولید را متوقف کرده و به مدیریت روزانه پول نقد توجه کردیم با بررسی دقیق صورتحساب جریان نقدی ما از یک جریان نقدی منفی به جریان نقدی مثبت هزار دلاری رسیده و ظرف سه سال، کسری ۱۳۰,۰۰۰ دلاری خود را جبران کردیم.
۱-۱۲: مدیریت نقدینگی    
یکی از مطالعات انجام شده توسط فدراسیون ملی شرکتهای مستقل به این نتیجه رسید که ۶۷ درصد مالکان شرکتهای کوچک اظهار می‌کنند که دست کم با مشکلات موردی در مدیریت جریان نقدی خود مواجه بوده و ۱۹ درصد از آنها جریان نقدی را به عنوان یک مشکل دائمی بیان کرده اند. تنها شیوه اجتناب از این وضعیت خطرناک استفاده از اصول مدیریت نقدینگی است مدیریت نقدینگی مستلزم پیش بینی گردآوری، خرج سرمایه گذاری و برنامه ریزی پول نقد مورد نیاز شرکت برای عملکرد یکنواخت شرکت است.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643