پاورپوینت فصل هشتم 8 (تورم ) کتاب تئوری اقتصاد کلان 2 محمود روزبهان ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل هشتم 8 (تورم ) کتاب تئوری اقتصاد کلان 2 محمود روزبهان

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل هشتم 8 (تورم ) کتاب تئوری اقتصاد کلان 2 محمود روزبهان
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
29,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل هشتم 8 (تورم ) کتاب تئوری اقتصاد کلان 2 محمود روزبهان

در قالب ppt و در 23 اسلاید و قابل ویرایش

 

 

فهرست مطالب

مقدمه

آثار تورم

علل تورم

چه کسانی از تورم زیان میبرند و چه کسانی سود؟

اثر تورم بر توزیع و تولید

اثر تورم بر بودجه دولت و بازرگانی خارجی

اثر تورم در ایجاد ابهام در تصمیم گیریهای اقتصادی و آثار روانی آن

تورم ناشی از فشار تقاضا

تورم ناشی از فشار هزینه

تحلیل علل تورم با استفاده از الگوی عرضه کل - تقاضای کل

پدیده رکود تورمی

شوک عرضه

رابطه بین تورم و بیکاری

شکل اولیه و گسترش یافته منحنی فیلیپس

 

 

تورم
در فصل قبل با بحث در مورد توابع عرضه و تقاضای کل واقعی که رابطه بین مقادیر این متغیرها را با سطح قیمت نشان میدهند زمینه لازم برای بحث در مورد چگونگی ارتباط بین تولید ملی و سطح قیمت مهیا شد. در آنجا، بدون آن که به صورت مستقیم و صریح در مورد چگونگی افزایش سطح قیمت مطلبی گفته شود،
فرض تغییرات آن را پذیرفتیم. در این فصل به بررسی چگونگی تغییرات سطح قیمت و یا به طور مشخص تر به بحث در مورد تورم میپردازیم در بیان نسبتاً جامع اما کوتاهی از تورم، آن را چنین تعریف میکنند تورم عبارت است از افزایش نامتناسب» یا بی رویه سطح عمومی قیمتها، به طور مستمر» و «معنی دار».
در تعریف بالا از تورم به سه کلمه نامتناسب مستمر و معنی دار باید دقت خاص نمود. در زیر دلایل تأکید بر این سه کلمه را توضیح می‌دهیم. اولاً، اگر در اقتصادی بازده یا بهره وری عوامل تولید نسبت به دوره قبل افزایش یابد و این افزایش در بهره وری به شکل افزایش «کمی» یا «کیفی» در تولید ملی ظاهر شود. اما، همزمان سطح عمومی قیمتها نیز متناسب با فزونی بهره وری افزایش یابد، این افزایش در سطح عمومی قیمت به معنی تورم نخواهد بود. به طور مثال، در محدوده سالهای ۱۹۸۰ - ۱۹۷۶، سطح عمومی قیمتها در سوئیس ۲٫۵ درصد افزایش یافته است. اگر در همین دوره ،زمانی سطح بهره وری عوامل تولید در اقتصاد آن کشور نیز ۲٫۵ درصد افزایش یافته ،باشد افزایش سطح عمومی ) نخواهد بود. نامتناسب»

 

ثانیاً، اگر در اثر حادثه ای، مثلاً افزایش قابل توجه قیمت نفت در سالهای ۱۹۷۳ و ۱۹۷۹ در غرب و ،ژاپن سطح عمومی قیمتها افزایش یابد، این شوک بر اقتصاد سبب افزایش قیمت کالاها و خدمات می.شود اما این افزایش در قیمتها با فرض سایر شرایط ،ثابت پس از تعدیلاتی که در بازارهای کالا و پول به طور خودکار ایجاد میکند، در نهایت متوقف میشود به عبارت دیگر این نوع افزایش سطح قیمت نیز تورم واقعی تلقی نمیشود بلکه جریانی ایستا» است که اقتصاد را از یک نقطه تعادل به نقطه تعادل دیگر جابه جا میکند ،اما اگر این افزایش قیمتها ادامه یابد تورم که پدیده ای مستمر و پویا است به وجود خواهد آمد. به همین جهت تورم به معنی قیمتهای بالاتر نیست بلکه به معنی «تداوم» افزایش قیمتها است. ثالثاً، بسیاری از اقتصاد دانان افزایش سطح قیمتها به مقدار کم، مثلاً ۳ الی ۴ درصد را تورم نمیدانند و حتی آن را تشبیه به نسیمی میکنند که در زمانی که اقتتصاد با اشتغال کامل فاصله ،دارد برای تحریک فعالیتهای اقتصادی سودمند است. بنابراین تورم به معنای افزایش قابل ملاحظه سطح قیمتهاست و نه افزایش مقدار ناچیز آن.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643