پاورپوینت فصل هشتم 8 (لذت جویی و تحریک حسی) کتاب انگیزیش و هیجان دکتر زهره مجد آبادی فراهانی ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل هشتم 8 (لذت جویی و تحریک حسی) کتاب انگیزیش و هیجان دکتر زهره مجد آبادی فراهانی

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل هشتم 8 (لذت جویی و تحریک حسی) کتاب انگیزیش و هیجان دکتر زهره مجد آبادی فراهانی
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
19,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل هشتم 8 (لذت جویی و تحریک حسی) کتاب انگیزیش و هیجان دکتر زهره مجد آبادی فراهانی

در قالب ppt و در 11 اسلاید و قابل ویرایش

 

قسمتی از متن::

 

مقدمه دیدگاه لذت جویی را میتوان جستجوی لذت و اجتناب از درد تعریف کرد. فیلسوفان متعددی در سرتاسر قرون و اعصار، رفتار را برحسب دیدگاه لذت جویی تبیین کرده اند. برای مثال، توماس هابز بر این باور بود که همه اعمال به وسیله میل به کسب لذت و اجتناب از درد انگیخته میشوند. از نظر هربرت اسپنسر، برای ارگانیزم رفتارهای لذت بخش ارزش بقا دارند. طبق دیدگاه لذت جویی، ما میتوانیم احساساتمان را روی پیوستاری که در یک انتهای آن عاطفه مثبت و در انتهای دیگر آن عاطفه منفی قرار دارد، بازنمایی کنیم.

درد درد، احساس ناخوشایندی است که از آسیب به بافت عصبی، تحریک پایانه های آزاد عصبی، یا تحریک زیاد از حد( برای مثال، صدایی بسیار بلند) ناشی میشود. تحریک گیرنده های درد، موجب درد جسمانی میشود که در دسته هایی از تارهای عصبی میلین دار یا بدون میلین در سرتاسر بدن و به خصوص در بافت های سطحی روی میدهد. دردی که در گیرنده های سطحی شروع میشود، معمولا شدید، ناگهانی و موضعی ادراک میشود. دردی که در اندام های داخلی احساس میشود، معمولا خفیف، بادوام تر و کمتر موضعی است. درد اگر چه معمولا پدیده ای جسمانی تعریف میشود، شامل عوامل گوناگون شناختی، عاطفی و رفتاری است. درد نه تنها احساسی ناخوشایند بلکه تجربه ای حسی است و درد میتواند احساس استیصال و رنج شدید ناشی از اضطراب حاد، از دست دادن فردی عزیز، یا دیگر عوامل روان شناختی نیز باشد.

1. درد، احساس ناخوشایندی است که از آسیب به بافت عصبی، تحریک پایانه های آزاد عصبی، یا تحریک زیاده از حد ( برای مثال، صدایی بسیار بلند) ناشی میشود. 2. درد اگر چه معمولا پدیده ای جسمانی تعریف میشود، شامل عوامل گوناگون شناختی، عاطفی و رفتاری است. 3. ملزک و وال نظریه ای در مورد درد ارائه کردند که در آن بر نقش فرایندهای عالی تر مغزی در کنترل تجربه درد و یک نظام تنظیم کننده در نخاع شوکی تاکید میشود. بر اساس این الگو، که نظریه دروازه کنترل درد نامیده شده است، نخاع شوکی از طریق باز کردن یا بستن دروازه هایی برای عبور تکانه های درد، میزان درد ادراک شده توسط مغز را تنظیم میکند.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643