پروتکل و پکیج آموزشی بر مبنای مداخله عقلانی- عاطفی و رفتاری ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پروتکل و پکیج آموزشی بر مبنای مداخله عقلانی- عاطفی و رفتاری

(0)
(0)

مبانی نظری

پروتکل و پکیج آموزشی بر مبنای مداخله عقلانی- عاطفی و رفتاری
رنگ و مدل کالا
مبانی نظری
تعداد
+
_
عدد
19,000 تومان
موجود
گارانتی کالا:

ضمانت بازگشت وجه

توضیحات فایل

پروتکل آموزشی بر مبنای مداخله عقلانی- عاطفی و رفتاری

در قالب WORD ودر 25 صفحه وقابل ویرایش

 

تعریف نظری روش درمان عقلانی- عاطفی- رفتاری (REBI)

اليس این دیدگاه را مطرح می‌سازد که ممکن است نظام اعتقادی فرد هم شامل مجموعه ای از اعتقادات منطقی و هم شامل مجموعه ای از اعتقادات و باورداشت های غیر منطقی باشد (شفيع آبادی و ناصری، ۱۳۸۸). در این شیوه به مراجع کمک می‌شود از خودگویی ها، انتظارات، یا باور هایی که منعکس کننده شیوه های نامؤثر تفکر درباره خود، دیگران و آینده است، آگاه شود. سپس او را راهنمایی می‌کند تا ارتباط بین این باورهای منفی و تجارب هیجانی خود را در یابد و نهایتا درمانگر و مراجع به شیوه های گوناگونی برای شناسایی خلق و ارزیابی راه کارهای ایجاد تفکرات سازگارانه با هم همکاری می‌کنند.

اليس در درمان عقلانی- عاطفی و رفتاری خود معتقد بود اختلالات هیجانی به میزان فراوانی پیامد تفکر غیر منطقی و غیر عقلانی فرد است و چنان چه او بیاموزد مشکلات برآمده از ادراک های مخدوش و تفکر غیر منطقی خود را کاهش و تفکر عقلانی را افزایش دهد از اختلالات هیجانی رهایی می‌یابد. اليس با اعتقاد به رابطه بین فکر و هیجان به مثابه دو مقوله همپوش پایه نظری رویکرد شناختی خود را مطرح می‌سازد و معتقد است رفتار می‌تواند بر هیجان و تفکر فرد اثر بگذارد. لذا او تمرینات رفتاری را در شیوه درمان خود وارد کرد. اليس معتقد بود که راه حل مشکلات بیماران را باید در موقعیت هایی که این مشکلات در آنها بروز می‌کنند جست وجو کرد که در گذشته دور بیماران (اليس، ۱۹۷۰ به نقل از سیف،۱۳۸۳).

 

بسته آموزشی یا همان پروتکل آموزشی که شامل ۶ جلسه بود و هر جلسه به مدت ۱۰۰ دقیقه و هفته ای ا بار برگزار شد.

محتوای پروتکل آموزشی بر مبنای مداخله عقلانی- عاطفی و رفتاری الیس بوده و محتوای جلسات عبارتند از :

جدول (۱): خلاصه ای از محتوای جلسات
جلسه اول    پذیرش اعضا و ایجاد رابطه حسنه، توضیح قوانین گروه همانند اصل رازداری، حضور به موقع و شرکت فعال اعضاء بیان اهداف، آشنایی بیش تر اعضا با رویکرد عقلانی- عاطفی- رفتاری و باورهای غیر منطقی، بررسی مشکل از نظر هر یک از اعضا، تکلیف و پایان
جلسه دوم    شروع با یادآوری تکلیف جلسه گذشته، بیان نقش افکار و عقاید بر بهزیستی روانشناختی، کمک به اعضا برای آگاهی از نقش عقاید و باورها در ایجاد مشکل، ایجاد انگیزه برای مشاوره و درمان، تکلیف و خاتمه.
جلسه سوم

 
   شروع با یاد آوری تکلیف جلسه گذشته، ذکر نمونه هایی از حوادث زندگی و بحث گروهی در زمینه چگونگی تاثیر باورها در بهزیستی و سلامت روان، آموزش اصول A8C-DC، بررسی نقش بایدها و نبایدهای غیر منطقی در ایجاد مشکل، تکلیف و خانمه
جلسه چهارم    شروع با یاد آوری تکلیف جلسه گذشته، کمک به اعضا برای شناسایی عقاید و باورهای غیر منطقی، آموزش روش های مجادله با باورهای غیر منطقی از طریق ایفای نقش، تصویر سازی عقلانی عاطفی، تکلیف و خاتمه.
جلسه پنجم    شروع با یاد آوری تکلیف جلسه گذشته، آموزش و اجرای ماہر فنون شناختی، عاطفی و رفتاری همانند ریلکسیشن، حمله علیه شرم، شوخی، مدیریت خود، معانی بیان، تکلیف و خاتمه.
جلسه ششم    شروع با یاد آوری تکلیف جلسه گذشته، آموزش راه های پیشگیری از مشکلات روانی، انجام تمرین های عملی به شیوه ی گروهی و جمع بندی و نتیجه گیری توسط اعضای گروه، تقدیر و تشکر، خائمه.

کلیات برنامه های آموزشی

در جلسه اول روند کلی جلسات آتی و اهداف و قوانین گروه مشخص شد. از افراد درخواست شد در بحث گروهی شرکت کنند و مشکلات را بیان کنند همچنین رعایت اصل راز داری مورد تاکید قرار گرفت. روش ارائه به صورت سخنرانی، بحث گروهی و پرسش و پاسخ بود. در هر جلسه تکالیف جلسه گذشته مطرح می‌شد و هر کدام از اعضا تکالیف محوله را بیان می‌کردند. تعداد جلسات ۶ جلسه و ۱ بار در هفته به مدت ۱۰۰ دقیقه اجرا شد. فنون نظريه عقلانی- عاطفی و رفتاری در جلسات به صورت گروهی اجرا شد.

نمودار تغییر قیمت
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643