پاورپوینت فصل پنجم 5 کتاب ادبیات کودکان و نوجوانان و ترویج خواندن (روند رشد ادبیات کودکان در جهان ) مولف ثریا قزل ایاغ ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل پنجم 5 کتاب ادبیات کودکان و نوجوانان و ترویج خواندن (روند رشد ادبیات کودکان در جهان ) مولف ثریا قزل ایاغ

(0)
(0)

پاورپوینت

پاورپوینت فصل پنجم  5  کتاب ادبیات کودکان و نوجوانان و ترویج خواندن (روند رشد ادبیات کودکان در جهان ) مولف ثریا قزل ایاغ
رنگ و مدل کالا
پاورپوینت
تعداد
+
_
عدد
28,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل پنجم 5 کتاب ادبیات کودکان و نوجوانان و ترویج خواندن (روند رشد ادبیات کودکان در جهان ) مولف ثریا قزل ایاغ

در قالب ppt و در 21 اسلاید و قابل ویرایش

 

 

فهرست مطالب
مقدمه
ادبیات در عصر شفاهی
ظهور صنعت چاپ
گسترش آزاداندیشی و فراگیر شدن خواندن
ادبیات کودکان در قرن نوزدهم
دورنمای آینده
خلاصه فصل

 


روند رشد ادبیات کودکان در جهان به برداشتها و تفسیرهایی که در هر عصر و دوره ای از ادبیات کودکان میشده است بستگی مستقیم دارد. چهار مرحله مشخص در این روند دیده میشد عصر ادبیات شفاهی که در آن دوران کودکی دوران تعریف شده و مشخص نبوده است، لذا کودکان در هر آنچه بزرگسالانشان به آن دسترسی داشته از طریق شفاهی سهیم می‌شده اند لالاییها اسطوره ها، قصه های ،پریان حکایتها و داستانهای حماسی و پهلوانی از آن جمله اند. در قرون وسطی با وجود خط و کتابت و سواد به دلیل محدودیت ،کلیسا تربیت مدرسه ای کودکان که در رم باستان پایه ریزی شده بود گسترش نیافت لذا کودکان نتوانستند از اندک کتابهای موجود بهره بگیرند.

قرن شانزدهم تا هجدهم با گسترش آزاداندیشگی و اهمیت یافتن دوران کودکی به تدریج کودکان در دایره توجه قرار گرفتند و کار گردآوری ادبیات شفاهی و مکتوب کردن آنها برای کودکان ادبیات کودکان را وارد دومین مرحله حیات خود کرد در این دوران به دلیل گسترش صنعت چاپ کتابهایی خاص کودکان شکل گرفت که محتوای آنها برگرفته از همان ادبیات شفاهی بود.
در قرن هجدهم تحت تأثیر اندیشه های روسو نگرش به کودکی کاملاً تغییر یافت و کودکی دوران مستقلی شناخته شد که باید کودک را تحت تعلیم قرار داد و او را به طبیعت انسانی اش رساند. در آغاز قرن نوزدهم هانس کریستین اندرسن دانمارکی اولین کسی بود که شروع به نوشتن برای کودکان کرد و ادبیات کودکان را وارد مرحله سوم که خلق با توجه به الگوهای ادبی کهن بود کرد. پیامد آن در قرن نوزدهم و بیستم نویسندگانی در پهنه جهان ظهور کردند که تمام توان خود را در خدمت خلق ادبی قرار دادند. قرن بیستم اوج شکوفایی ادبی، تنوع موضوعی و کیفیت هنری آثار مخصوص کودکان شد.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

1 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643