پاورپوینت فصل چهاردهم کتاب روانشناسی پرورشی نوین مبحث تفکر؛ حل مسئله، تفکر انتقادی، و آفرینندگی نوشته دکتر علی سیف
در قالب ppt و در 30 اسلاید و قابل ویرایش
فهرست مطالب
آموزش تفکر انتقادی
آفرینندگی
. تعریف و ویژگیهای آفرینندگی
. دیدگاه های مختلف نسبت به آفرینندگی دیدگاه گانیه نسبت به آفرینندگی
دیدگاه گیلفورد نسبت به آفرینندگی
ویژگی های تفکر واگرا
دیدگاه تورنس نسبت به آفرینندگی
آفرینندگی، هوش و پیشرفت تحصیلی
ویژگی های افراد آفریننده
آموزش آفرینندگی
پاورپوینت کامل و جامع کتاب روانشناسی پرورشی نوین مبحث ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نوشته دکتر علی سیف
گفتیم که تفکر انتقادی نوعی حل مسئله است. مسئله این است: آیا اندیشه، کالا یا باوری که کسی عرضه میکند از اعتباری که صاحب آن اندیشه ،کالا، یا باور ادعا میکند برخوردار است؟ بنابراین آنچه در رابطه با آموزش حل مسئله گفته شد در اینجا نیز قابل استفاده است.
۱) فرصتهای متعدد و متفاوتی به دانشآموزان بدهید تا اندیشهها را تحلیل کنند، سبک سنگین کنند، ارزیابی کنند و تصمیم های منطقی بگیرند.
۲) شرایط کلاسی را بهگونهای آماده کنید که به دیدگاههای متفاوت ارج گذاشته شود و تبادل اندیشه ها و گفتگوی آزاد بین دانش آموزان تشویق گردد.
۳) در مقابل سوال هایی که دانش آموزان از معلم میپرسند علاوه بر جواب سوال دلایل آن را نیز بگویید.
۴) در سوال هایی که شما از دانش آموزان میپرسید هم چه چیزی و هم چگونه و چرا این اتفاق افتاده است را بخواهید.
۵) از دانش آموزان بخواهید تا در برخورد با عقاید دیگران و دفاع از عقاید خود از روی عقل و منطق عمل کنند تا از روی هیجانات و احساسات.
۶) به دانش آموزان کمک کنید تا از اندیشه های خود آگاه باشند و از این راه فراشناخت آن را گسترش دهید.
یکی دیگر از صفات ممتاز آدمیان آفرینندگی ( خلاقیت ) است. آفرینندگی در علم هنر و ادبیات و سایر جنبه های فرهنگ و تمدن همواره مورد احترام انسانها بوده است و به همین سبب پرورش استعدادهای خلاق همانند پرورش توانایی حل مسئله یکی از هدف های مهم آموزش و پرورش به شمار میآید ما در این قسمت آفرینندگی را به عنوان مکمل مبحث حل مسئله مورد بحث قرار میدهیم.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643