پاورپوینت فصل یکم 1 (معنى ومفهوم تربیت ) کتاب مبانی و اصول آموزش و پرورش غلامحسین شکوهی ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

پاورپوینت فصل یکم 1 (معنى ومفهوم تربیت ) کتاب مبانی و اصول آموزش و پرورش غلامحسین شکوهی

(0)
(0)

پاورپینت

پاورپوینت فصل یکم 1 (معنى ومفهوم تربیت  )  کتاب  مبانی و اصول آموزش و پرورش غلامحسین شکوهی
رنگ و مدل کالا
پاورپینت
تعداد
+
_
عدد
25,000 تومان
موجود

توضیحات

پاورپوینت فصل یکم 1 (معنى ومفهوم تربیت ) کتاب مبانی و اصول آموزش و پرورش غلامحسین شکوهی

در قالب ppt و در 22 اسلاید و قابل ویرایش

 

 

فهرست مطالب

معنى ومفهوم تربیت
تحول معنى Ealocation
معنی تربیت در متون فارسی

 


معنی و مفهوم تربیت یعنی
لغتی که به کمک آن معنا به قالب لفظ در می‌آید همیشه و نزد همه کس مفهوم و مدلول روشنی ندارد از یک است واسه هرکی استنباطی دارد که خاص خود اوست و با استنباط دیگران از همان افت کم و بیش متفاوت است. این واقعیت که در بسیاری از موارد از نظر دور می‌ماند در تبادل نظرهای جدی در باره مسائل و بخصوص در جریان بخشهایی که مقدمة لازم عمل به شمار می‌رود بخوبی آشکار می‌شود و چه بسا محصول توافق بین علاقه مندان به مسأله معينی را درباره راه من مورد قبول اکثریت دشوار می‌کند. مثلاً معنای لغت کثیرالاستعمال «تربیت» نه تنها برای همه کسانی که آنرا به کار می‌برند روشن بلکه اکثر متخصصان مه درباره مفهوم آن اتفاق نظر کامل ندارند. و چون قبل از رفع این ابهام توفق من حل عظیم کسانی که تحقق تربیت واقعی در گرو همفکری و همکاری آنان است امکان پذیر نیست، بررسی مربوطه از اولویت برخوردار است. اولویت این است که خواه نا خواه بر علم ادراک صحیح های تربیت از حرف متولیان آن یعنی مربیان و دیگر کسانی که از دور و نزدیک در تحقق تعلیم و تربیت نسل جوان مشارکت دارند، مشرب می‌شود. زیرا، عام ادراک معنای تربیت واقعی ممکن است سبب شود که در فعالانه ای تربیتی آنچه در واقع وسیله ای بیش نیست هندی انگاشته شود و جریان رشد در بیمه راه متوقف گردد. مثلاً دیده ماده است که کسانی که درباره هدف تعلیم و تربیت بصیرت کافی نداشته اند از روی حسن بیت برای بهبود امتحانات با ارزیابی روش کار معلمان روشهایی را توصیه با تدابیری را اتحاد کرده اند که جریان امور را از مسیر صحیح خارج ساخته و روی هم رفته به کیفیت تعليم و مرو تعلیم و تربیت نسل جوان لطمه زده است

 

خطر چنین انحرافاتی در قلمرو تعلیم و تربیت به لحاظ وسعت و حساسیت آن از هر جای دیگری بیشتر است. زیرا تقریباً هرکسی به نحوی با تعلیم و تربیت سر و کار دارد و از جهتی بدان علاقه ماه است و دانسته یا ندانسته از تربیت مطلوب استوری دارد و معمولاً لزومی نمیبیند که در درستی تصور خویش، هر چند ناپخته و سنجیده باشد، تردید روا دارد. الله این که بزرگسالان، بویژه اگر صاحب فرزند باشند، ممکن است در امور تربیتی چیزی برای گفتن داشته باشند و باید به آنان حق اظهار نظر داده شود، حرفی نیست. در جوامع کمال مطلوب بزرگسالان باید قبل از این که پدر و مادر شده باشند، تا اندازه ای با اصول تعلیم و تربیت و مفاهیم کلیدی آن آشنا و از این لحاظ را جدی صاحب دار شوند. ولی این بدان معنا نیست که هر بزرگسالی و مادر باشد خود بخود اسی درستی از تربیت داشته باشد درست برعکس کمتر بزرگسالی می‌توان یافت که فقط به اتکای عقل عقل سلیم و با تکیه بر حسن دشتی که دارد بتواند از حق طبیعی خویش علی در مصلحت اندیشی برای فرزندانش، چنانکه باید و شاید استفاده کنند. زیرا به قول کانت و بر خلاف آنچه عامه مردم تصور می‌کنند، التعلیم و تربیت بزرگترین و دشوارترین مسائل مبتلی به انسان است.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643