اقدام پژوهی پرورش خلاقیت دانش آموزان پایه ... دوره ابتدایی از راه آموزش مهارت فکری مانند حل مسئله استدلال و تفکر استقرایی ,

menuordersearch
academixfile.ir
قبلی
بعدی

اقدام پژوهی پرورش خلاقیت دانش آموزان پایه ... دوره ابتدایی از راه آموزش مهارت فکری مانند حل مسئله استدلال و تفکر استقرایی

(0)
(0)

اقدام پژوهی

 اقدام پژوهی پرورش خلاقیت دانش آموزان پایه ... دوره ابتدایی از راه آموزش مهارت فکری مانند حل مسئله استدلال و تفکر استقرایی
رنگ و مدل کالا
اقدام پژوهی
تعداد
+
_
عدد
15,000 تومان
موجود

توضیحات

اقدام پژوهی پرورش خلاقیت دانش آموزان پایه ... دوره ابتدایی از راه آموزش مهارت فکری مانند حل مسئله استدلال و تفکر استقرایی

در قالب word و در 62 صفحه و قابل ویرایش

 

 

فهرست مطالب
چکیده :    
چه اقداماتی انجام دهم تا خلاقیت دانش آموزانم را افزایش دهم    
مقدمه :    
توصیف وضعیت موجود و بیان مساله :    
گردآوری اطلاعات و شواهد 1:    
تجزیه و تحلیل اطلاعات :    
با توجه به مطالب بیان شده می‌توان به روشهای ذیل عمل کرد :    
در زمینه خانواده :    
در زمینه مدرسه روش های تدریس فعال چون    
ارائه راه حل موقتی و اجرای آن    
گام اول : خانواده و اولیا ء    
گام دوم : مدرسه    
گام ... : معلم    
نمونه ای از این تمرینات و فعالیت ها به شرح ذیل بود :    
زنگ دایره یا حلقه تفاهم    
اجرای راه حل جدید و نظارت بر آن    
گردآوری اطلاعات شواهد 2 :    
ارزشیابی تاثیر راه حل جدید و تعیین اعتبار آن :    
بررسی وضعیت نمرات نوبت اول و دوم دانش آموزان کلاس
تجدید نظر و تصمیم گیری نهایی :    
نتایج :    
نتیجه گیری :    
پیشنهادات کلی برای پرورش خلاقیت در معلمان و دانش آموزان    
(پیوست شماره1)    Error! Bookmark not defined.
سناریوی تدریس خلاق    Error! Bookmark not defined.
منابع و ماخذ    

منابع اینترنتی    Error! Bookmark not defined.

 

 

 

چکیده :
در جوامع پیشرفته امروزی پرورش خلاقیت از مهمترین اصول است با بررسی کشورهایی که از نظر صنعتی فرهنگی و اجتماعی رشد چشمگیری داشته اند متوجه می‌شویم که این کشورها در زمینه ی پرورش خلاقیت رشد و تلاش بیشتری داشته اند .در حال حاضر در کشورهای توسعه یافته شکوفایی خلاقیت یکی از عالی ترین و محکم ترین اهداف آموزش و پرورش است. در شرط حساس کنونی و با توجه به تحولات بسیار سریع و اجتناب ناپذیر دنیا، اگر خواهان پرورش استعدادها و شکوفایی خلاقیت و نوآوری در افراد هستیم باید نظام آموزش و پرورش را متحول کرد. برای این منظور لازم است هماهنگی و برنامه ریزی دقیق و کاملی در عرصه ی آموزش و پرورش داشته باشیم .در این فرایند معلم نقش اصلی را ایفا می‌کند. تنها معلم خلاق است که می‌تواند دانش آموزان خلاق و نوآور پرورش دهد. اما نکته ی قابل تامل آن است که هر آموزش و پرورش و هر معلمی نمی‌تواند این بار سنگین رابه مقصد برساند. تنها آموزش و پرورش پویا، خلاق، متحول می‌تواند در تحقق این رسالت تاریخی خویش موفق باشد و این دقیقاً همان نیازی است که در سال گذشته رهبر اندیشمندانه انقلاب اسلامی تحت عنوان « تحول بنیادین آموزش و پرورش » از آن یاد شده است. هسته اصلی تحول در نظام آموزشی، هم چنان که مقام معظم رهبری تاکید کرده اند « خلاقیت است » بنابراین داشتن افرادی که توانایی پرورش پویایی و خلاقیت را دارند از اهمیت خاصی برخوردار است .
با توجه به این که سرنوشت جامعه به دست افراد خلاق رقم می‌خورد با خود تصمیم گرفتم در سال تحصیلی حاضر اقداماتی را در جهت پرورش خلاقیت دانش آموزان انجام دهم و مساله را برای خود این طور عنوان نمودم که :
چه اقداماتی انجام دهم تا  خلاقیت دانش آموزان پایه .....دوره ابتدایی از راه آموزش مهارت فکری مانند حل مسئله استدلال و تفکر استقرایی را افزایش دهم
اطلاع رسانی خانواده ها از طریق کلاس های آموزش خانواده، استفاده از روش های تشویق و اجرای طرح های جدید برای رشد و پرورش خلاقیت دانش آموزان وهمچنین تمرینات ویژه دانش آموزان و به کارگیری روش تدریس فعال و پویا ... از جمله کارهایی بود که با همکاری مدیر مدرسه و سایر همکاران انجام دادم و در آن توفیق پیدا کردم و امید است این اثر بتواند سهمی در شکوفایی و باروری تفکر خلاق همه ی دانش آموزان این سرزمین داشته باشد و معلمان در هر دوره تحصیلی بتوانند به تقویت تفکر خلاق بپردازند و بدین سان بتوانند پرهای بسته دانش آموزان را بگشایند و آنها را همچون همای سعادت بر بلندای جامعه به پرواز در آورند.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

whatsuptelegrammailpinterest
logo

استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643